تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 11:20
کد خبر : 94136

خیرین مدرسه ساز در توسعه و اصلاح جامعه نقش آفرین هستند

خیرین مدرسه ساز در توسعه و اصلاح جامعه نقش آفرین هستند

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی زنجان با بیان اینکه مدسه یک مکان نیست، بلکه یک امکان است، افزود: مدرسه امکانی کم نظیر بوده و مکانی برای پرورش انسان است. وی اضافه کرد: مدرسه یک نقطه جغرافیایی نیست، بلکه کانون شکل گیری آینده است، این مکان درخشان ترین نقطه ای است که درتحولات

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی زنجان با بیان اینکه مدسه یک مکان نیست، بلکه یک امکان است، افزود: مدرسه امکانی کم نظیر بوده و مکانی برای پرورش انسان است.

وی اضافه کرد: مدرسه یک نقطه جغرافیایی نیست، بلکه کانون شکل گیری آینده است، این مکان درخشان ترین نقطه ای است که درتحولات آینده سرزمینی نقش آفرینی می کند.

این مسوول با بیان اینکه مکان های زیادی وجود دارد که نشانه های پیشرفت را آشکار می کند، ادامه داد: اما محصول مدرسه، انسان به عنوان برترین موجود هستی است.

وی اضافه کرد: خیرین مدرسه ساز انتخاب هوشمندانه ای کرده اند، هر چند کار خیر بسیار فراوان است، اما این قشر در بنای مدرسه سهیم می شوند که این کار به نوعی سهیم  شدن در آینده سرزمینی، پیشرفت و توسعه  کشور است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه تظاهرات، تجلیات توسعه که در جای جای این سرزمین رخ می نماید، از مدرسه نشأت می گیرد و حتی همه خالقان کارهای بزرگ از مدرسه آغاز کرده اند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه دانش آموزان را برای ایفای نقش های کارسازتر تربیت می کند، اظهار دشت: از این رو احداث مدرسه یک انتخاب بسیار هوشمندانه است و همه افرادی که در این کار مهم  مشارکت می کنند، کار بزرگی را انجام می دهند.

وی اظهار داشت: تحصیل دانش آموزان  درمجتمع آموزشی به یک نقطه درخشان در شهر تبدیل می شود، بنابراین احداث مجتمع های آموزشی  با کارکردهای واقعی مدرسه را نزدیک تر می کند و ظرفیت  های  بیشتری را برای بکارگیری معلمان با کیفیت تر، تجهیز و تقویت امکانات مدرسه امکان پذیر می کند.

حاجی میرزایی در خصوص پروژه مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی زنجان، گفت: این مجتمع به نام سردار سپهبد قاسم سلیمانی مزین شده تا نسل  ما بدانند که این سردار شهید الگوی جامعه محسوب می شود. 

وی خاطرنشان کرد: برای انتقال آموزه  های مختلف به گروه های هدف باید نمونه عینی وجود داشته باشد و الگوها نمونه های عینی تعالیم مدرسه هستند.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه الگوها در فرهنگ دینی ما نقش بسیار تعیین کننده ای دارند، گفت: دانش آموزان با بهره گیری از این الگوها  ایثار، فدارکاری، دشمن ستیزی، خدا ترسی و دلیری  می آموزند.  

حاجی میرزایی افزود: مجتمع های آموزشی ظرفیت پرورشی، توانمندی های اجتماعی، بلوغ اجتماعی دانش آموزان را بیشتر از مدارس کوچک رشد می دهند و علاوه بر آن امکان و زمینه بیشتری را برای  ایجاد مکان های مختلف نظیر کارگاهها  در آن ها فراهم است.                                                         

گفتنی  است در این مراسم به صورت همزمان سه مدرسه شامل مدرسه ۹ کلاسه شادروان مهدوی، مدرسه ۱۰ کلاسه شادروان دکتر شقاقی و مجتمع آموزشی سردار شهید سلیمانی به بهره بردای رسیدند که برای ساخت و تجهیز این مدارس بیش ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

همچنین عملیات ساخت ۱۶ مدرسه جدید نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش در زنجان آغاز شد.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد