تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 4:55
کد خبر : 93760

برنامه عملیاتی کاهش طلاق در استان مرکزی تدوین شد

برنامه عملیاتی کاهش طلاق در استان مرکزی تدوین شد

«جواد اتابکی» روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه و تأکید مقام معظم رهبری است و بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه نیز کاهش ۵ درصدی این آسیب‌ها از جمله طلاق در سال هدفگذاری  شده است. وی گفت: ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی صورت می‌گیرد،

«جواد اتابکی» روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه و تأکید مقام معظم رهبری است و بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه نیز کاهش ۵ درصدی این آسیب‌ها از جمله طلاق در سال هدفگذاری  شده است.
وی گفت: ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی صورت می‌گیرد، بنابرین در برنامه فوق، اقداماتی در زمینه کاهش طلاق برای این سال‌های زندگی زوجین در نظر گرفته شده است.
 سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار داشت:کانون زندگی پایدار متولی آموزش‌های ۶ ساعته پیش از ازدواج در سطح استان است که این مهم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام خواهد شد.
اتابکی ادامه داد: گرایش به آموزش های مهارت زندگی، توانمندسازی زوجین، افزایش سواد گفت و گو بین خانواده ها و توجه به سبک زندگی ایرانی – اسلامی در کنترل و کاهش آمار طلاق نقش به سزایی ایفا می‌کند.
وی یادآور شد: ۲۷ دستگاه اجرائی در قالب ۳۰۰ عنوان برنامه در حوزه آموزش و توانمندسازی، پژوهش و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در اجرای برنامه کنترل و کاهش طلاق با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تعامل و همکاری دارند.

بر اساس آمار اداره کل ثبت احوال استان مرکزی، ۲ هزار و ۹۹۲ واقعه طلاق پارسال در این استان به ثبت رسیده که ۲ هزار و ۸۰۹ مورد آن در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی بوده است.

میانگین سن طلاق در این سال برای زوج ۳۷.۱ سال و برای زوجه ۳۲ سال است و بیشترین طلاق‌ها در گروه‌های هم سن و سال به‌وقوع پیوسته است.

۷.۲درصد از طلاق‌های ثبت شده این استان در یک سال اول زندگی مشترک، ۸.۴ درصد در یک تا ۲ سال اول زندگی مشترک، ۷.۹ درصد در سال‌های ۲ تا سه سال زندگی مشترک و۳۶.۱ در پنج سال اول زندگی مشترک بوده است.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۸۷ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می‌دهند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد