تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 5:05
کد خبر : 60526

تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری، سوغات قاچاق کالا و ارز

تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری، سوغات قاچاق کالا و ارز

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری، سوغات قاچاق کالا و ارز است.   به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، حجت محمدی در جلسه برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خرم‌دره، گفت: قاچاق کالا و واردات غیرقانونی آن


فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری، سوغات قاچاق کالا و ارز است.

 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، حجت محمدی در جلسه برنامه‌ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خرم‌دره، گفت: قاچاق کالا و واردات غیرقانونی آن به کشور موجب تعطیلی شرکت‌های تولیدی می‌شود که این تعطیلی‌ها در بالا رفتن نرخ بیکاری در کشور نیز دخیل است.

 

وی، قرار گرفتن شهرستان خرم‌دره در یکی از مبادی مهم کشور را در روند توسعه و آبادانی این شهرستان موثر عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا موضوعی نیست که تنها اختصاص به یک شهر یا استان داشته باشد، بلکه عدم کنترل آن قطعا دامن‌گیر شهرستان نیز خواهد شد.

 

محمدی با بیان اینکه قاچاق کالا می‌تواند در مرحله اول یک خانواده و در مرحله بعدی یک کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد، گفت: جابه‌جایی هر وسیله و کالایی که به صورت غیرقانونی صورت می‌گیرد، قاچاق کالا محسوب می‌شود که این امر می‌تواند یک خانواده و یک کشور را در زمینه درآمد و امرار معاش تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به کنترل و نظارت بیشتر و دقیق‌تر در خصوص کالاها، افزود: دقت بیشتر گمرک نسبت به گذشته و کنترل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کالاهای خانگی باعث بسته شدن روزنه‌های قاچاق شده است.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره، اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت را امیدی برای کشاورزان برشمرد و بیان کرد: طی ۲۰ روز گذشته ۶۵۰۰ تن گندم از کشاورزان توسط سیلوی شرکت مینو خریداری شده است و این خرید همچنان ادامه دارد.

 

این ‌مسئول ادامه داد: قیمت خرید گندم توسط شرکت مینو ۷۵ تومان بالاتر از قیمت مصوب شرکت غله است.

 

محمدی با اشاره به موضوع سامان‌دهی ادوات کشاورزی جهت ارائه سوخت، تاکید کرد: اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تر برای کشاورزان جهت پلاک‌گذاری و اخذ کارت سوخت برای ادوات کشاورزی باید به صورت جدی‌تری صورت گیرد، زیرا بعد از یک ماه ارائه سوخت از طریق کارت‌های سوخت انجام خواهد شد که عدم اطلاع‌رسانی در این زمینه می‌تواند کشاورزان را با مشکل مواجه کند.

انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد