تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 16:03
کد خبر : 93709

۸۸ تخلف برای عرضه کنندگان گوشت مرغ در خراسان رضوی ثبت شد

۸۸ تخلف برای عرضه کنندگان گوشت مرغ در خراسان رضوی ثبت شد

بخشعلی بیاتی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تخلفات طی ۴۱۰ مورد بازرسی از کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، عمده فروشان و خرده فروشان گوشت مرغ در استان ثبت شده که شامل گران فروشی، قطعه بندی مرغ و عدم رعایت قیمت مصوب می‌باشد. وی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم کشتار روز مرغ به ازای

بخشعلی بیاتی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تخلفات طی ۴۱۰ مورد بازرسی از کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های تولیدی، عمده فروشان و خرده فروشان گوشت مرغ در استان ثبت شده که شامل گران فروشی، قطعه بندی مرغ و عدم رعایت قیمت مصوب می‌باشد.

وی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم کشتار روز مرغ به ازای هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال و قیمت مصوب مرغ زنده هر کیلو ۱۴۴ هزار ریال است که عدم رعایت قیمت، گران فروشی محسوب می‌شود.

رییس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای کنترل قیمت گوشت قطعه بندی شده مرغ و تعیین نرخ برای نظارت در این خصوص، با همکاری تولیدکنندگان و اتحادیه‌های مرتبط، قیمت انواع قطعات مرغ تعیین شد. 

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم شینسل مرغ معادل ۱.۹۷ درصد از کل مرغ برای عمده فروشی ۳۹ هزار تومان و برای خرده فروشی ۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان، سینه با استخوان معادل ۱.۲۵ درصد از کل مرغ برای عمده فروشی ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان و برای خرده فروشی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ران معادل ۱.۰۵ درصد از کل مرغ در عمده فروشی ۲۰ هزار و ۷۹۰ تومان و در خرده فروشی ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان، ران سایز مجلسی معادل ۲.۲۴ درصد از کل مرغ در سطح عمده فروشی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در خرده فروشی ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.

بیاتی ادامه داد: هفته قبل به دلیل گران فروشی قطعه بندی گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور از سوی مراجع ذیربط ممنوع شد.

وی گفت: از شب گذشته ممنوعیت قطعه بندی به شرط قطعه بندی ۲۰ درصد از کل مرغ کشتار شده روزانه هر واحد، حذف شد اما ملاک نظارت بر قیمت گوشت قطعه بندی شده مرغ در خراسان رضوی قیمتهای مصوب سازمان صنعت استان است که به همه واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی اعلام شده است.

رییس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: درج قیمت بر روی بسته‌های گوشت قطعه بندی شده مرغ و رعایت قیمتهای اعلام شده برای همه عمده فروشان و خرده فروشان ضروری است و با عدم رعایت قیمتها برخورد قانونی می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد