تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 7:20
کد خبر : 93569

واکسن اروپا برای ویروس جهش‌ یافته کرونا

واکسن اروپا برای ویروس جهش‌ یافته کرونا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا، «اورسولا فون دِرلاین» رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «لِزِکو» (Les Echos) از آغاز مطالعات بر روی جهش‌های ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ خبر داد تا از این طریق امکان تولید واکسن های جدید فراهم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز سه شنبه ایرنا، «اورسولا فون دِرلاین» رئیس کمیسیون اروپا در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی «لِزِکو» (Les Echos) از آغاز مطالعات بر روی جهش‌های ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ خبر داد تا از این طریق امکان تولید واکسن های جدید فراهم شود. 

فون درلاین با بیان برخورداری این برنامه از بودجه ای اختصاصی گفت در این طرح جدید گروهی از مقام‌های بهداشتی و آزمایشگاهی گرد هم خواهند آمد. وی افزود این برنامه مطالعاتی از روز چهارشنبه کلید خواهد خورد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین تاکید کرد که از این پس و به موازات تلاش‌ها در تولید واکسن‌های فعلی، ما باید به شرکت‌های صنعتی در توسعه ظرفیت‌های تولید واکسن نسل دوم یاری دهیم.  

فون در لاین به تازگی در اعتراف به اینکه اتحادیه اروپا به توانایی خود در نبرد علیه ویروس کرونا بیش از حد خوشبین بوده و به پیشرفت مورد نظر خود دست نیافته است، گفت: ما در تائید (واکسن کرونا) تأخیر کردیم و به تولید انبوه واکسن بیش از حد خوشبین بودیم. شاید بیش از حد اطمینان داشتیم که سفارش‌هایمان به موقع تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیسیون اروپا در حالی این اظهارات را بیان داشت که اتحادیه اروپا از یک سو با تأخیر دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر بیونتک امریکا روبرو است و از سوی دیگر شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا که با محدودیت تولید روبروست اعلام کرده که فقط بخشی از تعهد خود به اروپا را می‌تواند تحویل دهد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است تصریح کرد که تنها رقابت امروز باید علیه مقابله با همه‌گیری باشد.

بر اساس اطلاعات تارنمای سازمان جهانی بهداشت، از زمان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹، جهش‌های زیادی در آن رخ داده است و با توجه به ماهیت ویروس‌ها، وقوع چنین جهش‌هایی بی سابقه و یا غیر قابل انتظار نیست.

مطالعات اولیه نشان می‌دهد که هر دو واکسن آمریکایی فایزر_بیون‌تک و مودرنا در برابر گونه جهش یافته بریتانیایی موثر خواهند بود.

با این حال، به نظر می رسد گونه جهش یافته ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده هنوز از حیث تاثیر پذیری نسبت به واکسن در مقایسه با نوع بریتانیایی وضعیت ناشناخته و پیچیده‌تری دارد.

شمار مبتلایان کرونا در جهان در حالی از ۱۰۹ میلیون نفر عبور کرده است که بیش از ۳۲ میلیون و ۳۲۶ هزار مورد از مجموع کل این آمار به قاره اروپا اختصاص دارد. روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان به ترتیب با ثبت بیش از چهار میلیون و ۸۶ هزار، چهار میلیون و ۴۷ هزار، سه میلیون و ۴۶۹ هزار، سه میلیون و ۸۶ هزار و دو میلیون و ۷۲۹ هزار مورد ابتلا، شش کشور نخست اروپایی به لحاظ شمار مبتلایان ویروس کرونا هستند.  

همچنین تا کنون بیش از ۷۶۹ هزار نفر در قاره سبز در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد