تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 - 11:18
کد خبر : 92128

کاسبان زنجانی قیمت بر روی محصول درج نمی‌کنند

کاسبان زنجانی قیمت بر روی محصول درج نمی‌کنند

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: طی یک ماهه گذشته، ۷۴۲ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به ارزش ۸۳۸ میلیارد ریال به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد. وی افزود: قاچاق کالا،

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: طی یک ماهه گذشته، ۷۴۲ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به ارزش ۸۳۸ میلیارد ریال به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده است که برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کرد. به ‌علت تاثیر منفی قاچاق در اقتصاد کشور، تعزیرات حکومتی به جدیت با قاچاقچیان برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به تخلفات حوزه کالا و خدمات، ادامه داد: امسال ۳۴۲۲ فقره پرونده حوزه کالا و خدمات وارد شده که نسبت به سال گذشته رشد دارد و درج نشدن قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی بیشترین تخلفات ثبت ‌شده را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، تصریح کرد: ماده ۶۵ قانون نظام صنفی مصوب ۱۳۸۲ برای تخلفاتی چون درج نشدن قیمت، نصب نکردن برچسب قیمت بر کالا، ‌استفاده نکردن از تابلوی نرخ دستمزد خدمت در محل کسب یا حرفه و یا درج قیمت به نحوی‌ که برای مراجعه‌کنندگان قابل رؤیت نباشد، جریمه نقدی تعیین کرده است.

ممیزی یادآور شد: همه عرضه‌کنندگان کالا و خدمات ملزم به ارائه قیمت مشخص به خریداران و متقاضیان هستند تا آن‌ها بتوانند بر اساس قدرت خرید خود اقدام به انتخاب کنند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد