تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 11:39
کد خبر : 91470

گزارش طرح‌های جهش تولید استان اردبیل تدوین شد

گزارش طرح‌های جهش تولید استان اردبیل تدوین شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، داود شایقی روز یکشنبه در این زمینه تشریح کرد: این گزارش در هفت فصل به تفکیک دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های اقتصادی و بانک‌های عامل، طرح‌های تحول‌آفرین و بزرگ، تاثیرگذار و پیشران جهش تولید همچنین موانع و مشکلات طرح‌ها در کنار گزارش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، داود شایقی روز یکشنبه در این زمینه تشریح کرد: این گزارش در هفت فصل به تفکیک دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های اقتصادی و بانک‌های عامل، طرح‌های تحول‌آفرین و بزرگ، تاثیرگذار و پیشران جهش تولید همچنین موانع و مشکلات طرح‌ها در کنار گزارش تصویری نشست‌ها و بازدید میدانی طرح‌ها تهیه و تدوین شده است.

وی گفت: تلاش شده است در این گزارش هدف‌های ترسیم شده در برنامه جهش تولید و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس‌جمهوری را در پایش، کنترل و شناسایی نقاط ضعف و قوت و میزان انحراف از برنامه‌ها و موانع طرح‌ها بررسی و در این مجلد گردآوری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف افزود: بیش از ۴۳ درصد مساحت استان اردبیل را اراضی کشاورزی، ۵۰ درصد را مراتع و ۳.۵ درصد را جنگل تشکیل می‌دهد که با برخورداری از بالاترین کاربری اراضی کشاورزی نسبت به کل وسعت استان، رتبه اول را در کشور دارد.

وی بیان کرد: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان ۲۸ و جمعیت شاغل در بخش کشاورزی ۳۳ درصد است و مجموع اراضی زراعی و باغی به ۷۸۰ هزار هکتار می‌رسد.

شایقی اضافه کرد: استان اردبیل در تولید عدس رتبه اول، سیب زمینی رتبه دوم، سویا و کلزا رتبه سوم و همچنین حبوبات و ذرت دانه‌ای رتبه هفتم را دارد و ۱۰۰ درصد چغندر و سورگوم بذری و ۲.۵ میلیون عدد مینی تیوبر در این استان تولید می‌شود.

وی به ظرفیت صنعتی این استان و فعالیت شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی اشاره داشت و گفت: بر اساس آخرین آمار استان اردبیل یک هزار و ۷۲ واحد صنعتی با پروانه بهره‌برداری دارد و در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی آن انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل سرمایه‌گذاری‌های کلان و اشتغال مستقیم ۲۵ هزار نفر را یادآور شد و ادامه داد: استان اردبیل ۳۰ واحد صنعتی صادرات‌محور دارد و صنایع آن به سمت تولید مصنوعات چوبی، شیرآلات بهداشتی، تولید کامیون و انواع تایر حرکت کردند.

وی با اشاره به ظرفیت بخش گردشگری با تنوع اقلیمی و وجود ۱۱۰ چشمه آب گرم و سرد معدنی افزود: سومین ایل پرجمعیت عشایری کشور با نام ایل شاهسون در این استان مستقر است و در سال‌های گذشته توسعه گردشگری سلامت و ورزشی را در کنار راه‌اندازی طولانی‌ترین رینگ پیاده‌روی کشور شاهد بودیم.

شایقی در ادامه به معرفی اصلاندوز و عنبران به عنوان شهرهای ملی ورنی و گلیم اشاره داشت و بیان کرد: ۳۷ منطقه گردشگری و ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل تعریف شده است و در حال حاضر این استان با داشتن پل‌های معلق، پیست‌های اسکی، تله‌کابین و تله‌سیژ و صدها جاذبه گردشگری دیگر آماده پذیرایی از گردشگران است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد