تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1396 - 6:57
کد خبر : 20332

ثبت واقعه طلاق و ازدواج در سقز کاهش یافت

ثبت واقعه طلاق و ازدواج در سقز کاهش یافت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، جمال علیزاده روز یکشنبه در دیدار با فرماندار سقز اظهار کرد: سال ۹۵ در همین مدت تعداد ۴۳۸ واقعه طلاق ثبت شده بود که این آمار نشان دهنده کاهش ۱۸ و ۲ دهم درصدی این واقعه در سال ۹۶

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، جمال علیزاده روز یکشنبه در دیدار با فرماندار سقز اظهار کرد: سال ۹۵ در همین مدت تعداد ۴۳۸ واقعه طلاق ثبت شده بود که این آمار نشان دهنده کاهش ۱۸ و ۲ دهم درصدی این واقعه در سال ۹۶ است.
وی افزود: واقعه ازدواج نیز در شهرستان سقز امسال روند نزولی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ و ۴ دهم درصد کاهش داشته است.
علیزاده تاکید کرد: واقعه وفات در شهرستان سقز نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته و بر اساس آمارها سال گذشته ۷۶۸ مورد فوت ثبت شد و امسال ۸۰۵ مورد تاکنون واقعه فوت داشته ایم که چهار و ۸ دهم درصد رشد دارد.
وی یادآور شد: واقعه ولادت هم در ۹ ماه منتهی به آذر سال گذشته سه هزار و ۹۶ مورد در شهرستان ثبت شده در حالیکه امسال در همین مدت، سه هزار و ۱۹۸ مورد تولد داشته ایم که نشان دهنده رشد ۳ و ۲ دهم درصدی است.
علیزاده در خصوص صدور کارت ملی هوشمند برای افراد واجد شرایط در این شهرستان گفت: تاکنون ۱۲۱ هزار کارت ملی هوشمند و ۳۰ هزار شناسنامه جدید در این شهرستان صادر شده است.
فرماندار سقز هم با تبریک فرا رسیدن سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال اظهار کرد: خدمات ثبت احوال در بحث انتخابات، الکترونیکی کردن آرشیو اسناد هویتی و ارائه خدمات هویتی بر همگان آشکار است.
علی اکبر ورمقانی افزود: با توجه به اینکه شناسنامه و سایر کارت‌های صادر شده از سوی ثبت احوال یک سند هویتی است کارکنان این اداره باید در صدور آن دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند.
سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ اولین سند هویتی در ایران تنظیم گردید که این مهم با صدور اولین سند و شناسنامه آغاز شد که خود آغازگر راهی جهت هویت بخشی و خدمات دهی مطلوب تر به مردم ایران و رویکردی جدید در زندگی آنان بود به همین مناسبت سوم دی، روز ملی ثبت احوال نامگذاری شده است.
سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده و بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۱۶۸ هزار نفر در مناطق شهری و ۵۸ هزار نفر نیز در مناطق روستایی ساکن هستند.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
۹۱۰۲/۷۲۴۹

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد