تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 13:11
کد خبر : 90801

کار برای انقلاب اعتقاد همیشگی «حاج جلال» است

کار برای انقلاب اعتقاد همیشگی «حاج جلال» است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در نشست مجازی ضیافت شهدا با محوریت کتاب «حاج جلال» اظهار کرد: در عملیات رمضان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده محور بودند، از همدان برای عملیات رمضان طلب کمک می‌کنند،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در نشست مجازی ضیافت شهدا با محوریت کتاب «حاج جلال» اظهار کرد: در عملیات رمضان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده محور بودند، از همدان برای عملیات رمضان طلب کمک می‌کنند، پس از عملیات سردار سلیمانی گفتند اگر نیروهای همدان نبودند و سد راه نیروهای صدام نمی‌شدند ما محاصره می‌شدیم.

وی افزود: در این عملیات علیرضا حاجی‌بابایی فرمانده نیروهای همدانی بود و به شهادت می‌رسد، صدام هم به تلافی این عملیات و بروز خسارت به بعثی‌ها نماز جمعه همدان را بمباران کرد به طوری که در این ماجرا بسیاری از افراد شهید و تعدادی جانباز می‌شوند که حاج جلال و مادرش نیز ترکش می‌خورند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در عملیات رمضان همه فرماندهان شهید شدند اظهار کرد: سردار سلیمانی مسئولیت محور را بر عهده داشت و زمانی که در سال ۱۳۹۷ به همدان آمدند، خواستار دیدار حاج جلال شدند و اعلام کردند که تنها یک چای لیوانی که رمزی در بچه‌های جبهه بود در خانه برای او آماده کنند.

وی با بیان اینکه پس از این اتفاق سردار سلیمانی گروهی را برای تهیه کتاب خاطرات حاج‌جلال به همدان فرستادند گفت: حاج جلال و حاج خانم زحمات زیادی کشیدند و هرگز اجازه نداند پول حرام وارد زندگی‌شان شود، این دو بزرگوار هیچ توقعی از کسی ندارند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه نویسنده کتاب هم مدتی با حاج آقا و حاج خانم زندگی کرد و دختر آنها شد ادامه داد: حاج جلال و حاج خانم هشت سال عزادار بودند و دو پسر و دو داماد آنها شهید شدند.

برادر شهیدان حاجی‌بابایی با بیان اینکه داماد حاج جلال مقابل چشمانش ترکش می‌خورد و شهید می‌شود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سفر به استان همدان حاج جلال و خانواده را دیدند و نام شهید حاجی‌بابایی را آوردند.

وی با اشاره به اینکه ما هرچه داریم باید قربانی انقلاب کنیم اما انقلاب را قربانی هیچ کس نکنیم افزود: حاج جلال همیشه اعلام می‌کرد باید برای انقلاب کار کنیم به طوری که وقتی می‌خواستم وزیر آموزش و پرورش شوم با ایشان برای مشورت تماس گرفتم و گفتند اگر فکر می‌کنید آنجا بیشتر مفید هستید، بروید، در تمام مدت نمایندگی هم تا کنون نشده که برای بنده در جایی تبلیغ کرده باشند.

برادر شهیدان حاجی‌بابایی با بیان اینکه حاج جلال و خانمش دنبال پست، مقام و پول نیستند تصریح کرد: تنها به دنبال این هستند که ارزش‌های انقلاب را بازگو نمایند به طوری که هیچ کمکی را از بنیاد شهید هم قبول نکردند، حاج آقا در حال حاضر خودشان همه کارها را انجام می‌دهند.

وی درباره شهید ابوالقاسم حاجی‌بابایی هم گفت: پیش از عملیات والفجر ۸ که در حال حرکت به سمت منطقه بودیم، یک وعده غذا سر راه خوردیم که متوجه شدم که شهید ابوالقاسم با حقوق خود که ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، هزینه غذا را پرداخت کرده است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: حدود ۳۰ سال هیچ اقدامی به طور شخصی و خانوادگی برای این شهدا انجام ندادیم، زمانی دیگران ورود کردند اما ما اقدامی نکردیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد