تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 بهمن 1399 - 9:46
کد خبر : 90761

سلامتی بیش از ۱۷۱ هزار ورامینی در طرح شهید سلیمانی پایش شد

سلامتی بیش از ۱۷۱ هزار ورامینی در طرح شهید سلیمانی پایش شد

حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از برکات و ثمرات بسیار خوبی در حوزه پیشگیری، رهگیری و پایش بیماران ناشی از کرونا در سراسر کشور برخوردار بوده که نتیجه آن را می‌توان در کاهش میزان ورودی به بیمارستان، مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری در سطح

حسین کاغذلو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران توضیح داد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از برکات و ثمرات بسیار خوبی در حوزه پیشگیری، رهگیری و پایش بیماران ناشی از کرونا در سراسر کشور برخوردار بوده که نتیجه آن را می‌توان در کاهش میزان ورودی به بیمارستان، مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری در سطح شهرستان ورامین مشاهده کرد.

وی گفت: این طرح از اول آذر امسال با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج و شبکه بهداشت و درمان اجرایی شده و ۴۴۰ بسیجی آموزش دیده به صورت خانه به خانه نسبت به بررسی وضعیت سلامتی شهروندان اقدام می‌کنند.

به گفته کاغذلو، تاکنون سلامتی ۱۷۱ هزار و ۶۴۷ شهروند ورامینی توسط ۲۴۱ تیم مورد پایش و بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۴۲ فرد مشکوک به کرونا به شبکه بهداشت ارجاع داده شدند.

وی یادآور شد: ۳۸۱ بسته معیشی و بهداشتی با همکاری سپاه بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد و ۱۶۰ مکان عمومی در مناطق مختلف شهرستان ضدعفونی و گندزدایی شده است.

فرماندار ورامین گفت: همچنین یکهزار و ۳۱۰ مورد تست کرونای «رپید» (تست سریع) انجام شده که از این تعداد ۱۲۶ مورد مثبت بود.

کاغذلو همچنین گفت که از ابتدای طرح شهید سلیمانی ۶ هزار و ۷۷۹ مورد بازرسی از مناطق مختلف ورامین انجام شده که از این تعداد، ۸۳۵ مورد منجر به صدور اخطار و ۵۱ واحد به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

وی از گندزدایی ۳۲ مکان عمومی و توزیع ۴۵۱ بسته معیشتی به عنوان دیگر اقدام شبکه بهداشت و درمان در حوزه اجرا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم ویزیت برخی از شهروندان در منزل، تیم‌های مراقبت در منزل شبکه بهداشت به صورت آماده باش ۱۴۶ نفر را منزل ویزیت کردند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد