تاریخ انتشار : جمعه 1 آذر 1398 - 10:36
کد خبر : 68078

امام جمعه دماوند: جلوگیری از افزایش نرخ کالاها ضروری است

امام جمعه دماوند: جلوگیری از افزایش نرخ کالاها ضروری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان دماوند، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان دماوند، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را، همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کردند».

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «بسیج یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه میدان‌ها؛ تا بسیج هست، نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این یک رکن اساسی است».

امام جمعه دماوند ادامه داد: جمهوری اسلامی، نعمت بزرگی الهی برای مردم انقلابی ایران است؛ جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته و همه مردم ایران به آن رأی آری دادند.

فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: مردم سرنوشت خود را با شرکت در انتخابات رقم می‌زنند، مردم دولت‌ها، نمایندگان مجلس و اعضای مجلس خبرگان را انتخاب می‌کنند؛ مجلس خبرگان نیز که همه فقیه و مجتهد هستند، بر رفتار رهبر نظارت دارند، پس نقش مردم و جمهوریت در این نظام بسیار پررنگ است.

وی عنوان کرد: انتخاب‌ها باید در چهارچوب قانون اسلام باشد؛ مردم رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را مستقیما انتخاب می‌کنند، البته رئیس جمهور و نماینده مجلس، باید ملاک‌هایی داشته باشند که توسط قانون و با نظارت شورای نگهبان تعیین می‌شود.

امام جمعه دماوند گفت: همه دولت‌ها و مجلس‌ها خدماتی داشتند، البته صدمات و خطاهایی نیز داشتند؛ یکی از وظایف دولت‌ها، تقسیم عادلانه بیت‌المال در بین مردم و رسیدگی به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه است.

فتاح دماوندی تصریح کرد: نیمی از مردم کشور ما وسیله نقلیه ندارند، بنابر این افرادی که اتومبیل ندارند نیز باید از این یارانه بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: پرداخت هزینه یارانه بنزین به افرادی که اتومبیل ندارند، اقدامی خوب و عادلانه است؛ دولت فعلی تصمیم گرفت که بخشی از یارانه انرژی را از طریق افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن به مردم بازگرداند، اما شیوه اجرای طرح، مشکلات جدی دارد.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: سرانه مصرف بنزین در ایران، دو برابر سرانه جهانی است، از این رو دولت نهم و دهم تصمیم گرفت که بنزین را به صورت ۶۰ لیتر در ماه سهمیه‌بندی کند و با این کار، جلوی قاچاق را تا حدودی در این زمینه بگیرد.

فتاح دماوندی اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم کارت سوخت را حذف کرد و رقم بنزین روزانه بنزین، از ۶۰ میلیون لیتر، به ۱۰۰ میلیون لیتر و گاهی تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روز هم رسید که این کار غلطی بود.

وی ادامه داد: حذف کارت سوخت موجب افزایش قاچاق سوخت شد، برخی از کارشناسان معتقدند که با حذف کارت سوخت، روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به واسطه قاچاق بنزین به کشور وارد شد.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: مسؤولینی که چنین ضرر بزرگی به کشور وارد کردند، باید پاسخگو باشند؛ اکنون دولت تصمیم گرفت که با سهمیه‌بندی جلوی این اسراف را بگیرد، اما در نحوه اجرای آن اشکالات جدی وجود دارد.

وی اظهار داشت: مردم در صبح روز شنبه مصادف با ۲۵ آبان‌ماه اعتراضات مسالمت‌آمیزی کردند، اما از عصر روز شنبه، عناصر سازمان‌یافته که توسط منافقان و سلطنت‌طلبان می‌شدند، وارد صحنه شدند. 

امام جمعه دماوند تأکید کرد: این افراد با سلاح گرم و سرد و با آتش‌افروزی، به اماکن دولتی، عمومی و خصوصی خسارات سنگین وارد کرده و بعضی از راه‌ها را مسدود کردند.

فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: در مقابل این فتنه‌گران که بعضا برای خراب‌کاری پول دریافت کرده بودند، بسیجیان، نیروی انتظامی و سپاه با هماهنگی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و شورای تأمین با درایت وارد عمل شدند.

وی افزود: عده‌ای از این افراد، مظلومانه به شهادت رسیدند که سردسته‌های آنها را شناسایی و دستگیر کردند و آرامش به کشور بازگشت؛ آنها قصد داشتند که خراب‌کاری‌های زیاد و بزرگ انجام دهند که بحمدالله این فتنه خاموش شد.

امام جمعه دماوند اظهار داشت: برخی گفته‌اند که بیش از دو هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شد، همچنین شهادت و کشته شدن افراد بی‌گناه، قابل جبران نیست؛ اگر رهبر معظم انقلاب در روز یکشنبه پیش از درس خارج از فقه سخنرانی انجام نمی‌دادند، معلوم نبود که الان چه وضعیتی داشتیم.

فتاح دماوندی بیان کرد: مقام معظم رهبری از سویی از ساختارهای قانونی و دولت مستقر حمایت کرده و از سوی دیگر، از انشقاق بین قوا جلوگیری کردند، پس از صحبت‌های ایشان، مردم صف خود را از اشرار جدا کردند.

وی تأکید کرد: در سال ۸۸، هشت ماه طول کشید تا آتش فتنه خاموش شد، در سال ۹۶، هشت روز و در سال ۹۸ دو روز و این به معنی بصیرت ملی، انسجام اجتماعی و قدرت نرم ایران انقلابی است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: اصل موضوع هدف‌مندی یارانه‌ها مورد قبول همگان و عاقلانه است، دولت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کند و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به یارانه پنهان انرژی است.

فتاح دماوندی گفت: بودجه عمرانی دولت در سال ۹۷، ۶۰ هزار میلیارد تومان و بودجه پنهان انرژی، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان؛ یعنی ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور یارانه پنهان انرژی می‌دهد.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد از این بودجه صرف سه دهک ثروتمند جامعه می‌شود، بخش عظیمی از آن قاچاق می‌شود و اگر در مصرف بنزین صرفه‌جویی نکنیم، باید بنزین وارد کنیم؛ اما کاش دولت پیش از اقدام، افکار عمومی را بیشتر قانع کرده و مبلغ جبرانی را همزمان با افزایش نرخ بنزین به حساب مردم واریز می‌کرد. 

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: اکنون که این طرح اجرا شده، دولت باید به صورت جدی از افزایش قیمت کالاهای دیگر جلوگیری کند تا بار مردم سنگین‌تر نشود، دولت باید زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را با سرعت بیشتری فراهم کند تا مردم کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند.

فتاح دماوندی اضافه کرد: دولت و همه مسؤولان باید قدر این مردم نجیب و صبور را بدانند؛ مردم از قوه قضاییه توقع دارند که افرادی را که عالمانه و عامدانه این همه خسارت مالی و جانی به کشور وارد کردند را در اسرع وقت به سزای اعمال خود برسانند.

وی از تلاش‌ها و زحمات فرمانداری دماوند و نیروهای سپاه، بسیج، انتظامی، اطلاعات و سایر مسؤولان به جهت حل و فصل این قائله که با کمترین آسیب صورت گرفت تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه دماوند اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان کارآفرین فرمودند:« تحریم‌ها به این زودی برداشته نمی‌شود، راه حل آن، تکیه بر توان داخلی است»، ایشان فرمودند که ما در همه عرصه‌ها دشمن را به عقب راندیم، باید اقتصاد ایران را از آسیب تحریم‌ها مصون‌سازی کنیم.

فتاح دماوندی گفت: راه حل مهم در این خصوص، تقویت و رونق تولید داخلی است و باید از بیگانگان و دشمنان قطع امید کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد