تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 11:02
کد خبر : 90630

مدیریت شهری کرج در بحث ترافیکی فراتر از وظایف قانونی خود عمل کرده است

مدیریت شهری کرج در بحث ترافیکی فراتر از وظایف قانونی خود عمل کرده است

اکبر سلیم نژاد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از پروژه های عمرانی در حوزه وظایف سایر دستگاه های اجرایی قرار دارد،افزود: با این وجود شورا و شهرداری کرج برای  روان سازی ترافیک و گشودن گره های کور ترافیکی به این مقوله ورود کرده اند.  رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان

اکبر سلیم نژاد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از پروژه های عمرانی در حوزه وظایف سایر دستگاه های اجرایی قرار دارد،افزود: با این وجود شورا و شهرداری کرج برای  روان سازی ترافیک و گشودن گره های کور ترافیکی به این مقوله ورود کرده اند.

 رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: ساخت بزرگراه شمالی کرج در امتداد آزاد راه شهید همت وظیفه شهرداری نبود و می بایست مسوولان اجرایی اتوبان شهید همت را تکمیل می کردند اما شورای چهارم کرج این مسوولیت را پذیرفت و اکنون نیز شورای پنجم آن را ادامه داده است.

سلیم نژاد گفت : طی هفته جاری هشت هکتار زمین در مسیر بزرگراه شمالی آزاد سازی شده و مقرر شد هزینه ای که برای این بزرگراه انجام می شود باید از طریق دریافت عوارض به حساب شهرداری بازگردد.

وی ادامه داد: بر اساس قرارداد با وزرات راه و شهرسازی ، هزینه ساخت بزرگراه شمالی کرج تا ۳۰ سال آینده  از محل دریافت عوارض توسط شهرداری کرج اخذ می شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت : اکنون شهرداری کرج برای خرید اراضی سپاه  در محدوده بزرگراه شمالی باید ۸۳ میلیارد تومان به این نهاد پرداخت کند ضمن آنکه تلاش ها بر تکمیل این بزرگراه معطوف شده است .

وی اظهار داشت:  با همکاری دولت و مدیریت شهری در سال آینده این بزرگراه به طول ۱۷.۵ کیلومتر باید افتتاح شود.

مهدی حاجی قاسمی رییس  کمیسیون عمران،‌ حمل و نقل و ترافیک  شورای شهر کرج در این نشست گفت : قرار باین بود که تا پایان سال جاری فاز اول  بزرگراه شمالی کرج حد فاصل بلوار طالقانی تا بلوار خوارزمی این کلانشهر بازگشایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود معارض باید ابتدا نسبت به رفع آنها اقدام شود و سپس برای گشایش مسیر اقدام کرد؛ اکنون در محدوده میدان گلستان کرج هشت ساختمان نیمه کاره ، درمحدوده بیمارستان تامین اجتماعی البرز و در محدوده اراضی سپاه در حال رفع تعارض ها هستیم .

حاجی قاسمی گفت: در محدوده عظیمیه کرج سه لایحه معارض داشتیم که تعیین تکلیف شده و در محدوده اراضی دولتی هم معارض دولتی مرتفع شده و تنها مشکلی که وجود دارد زمین های محدوده سپاه در شمال غربی کرج است که دراین زمینه با همکاری استانداری مشکل مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های عمرانی سال جاری مدیریت شهری کرج اشاره کرد و افزود: اجرا و تکمیل  ۲۸ پروژه عمرانی برای امسال پیش بینی شده بود که بیشتر از ۸۰ درصد پروژه ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

رییس کمیسیون عمران, حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت:  پارک اقوام یا ایران کوچک به عنوان اثری فاخر و جاذبه گردشگری برای کرج از جمله پروژه های در دست اقدام است که در محدوده باغ فاتح ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی تصریح کرد:  ۱۲ اثر تاریخی و نمونه کشوری در این پارک مرمت و بازسازی شده  که بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و اجرای این مجموعه برآورد شده است.

پارک اقوام  روز ۲۱ فروردین ماه سال آینده همزمان با روز فرهنگی کرج افتتاح می شود.

حاجی قاسمی گفت : امسال  پروژه کنار گذر مهرشهر کرج در ابتدای پل آیت الله هاشمی را انجام دادیم و تا چهار ماه آینده فاصله مهرشهر تا رجایی شهر کرج به ۱۰ دقیقه خواهد رسید.

وی بیان داشت : امسال در بحث  احداث کرویدورهای شرقی و غربی کرج کارهای زیادی شده  ضمن آنکه پیاده راه رجایی شهر تا پایان امسال بخشی از آن افتتاح می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد