تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 8:22
کد خبر : 90585

کاهش حساب های دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی در قزوین عملیاتی شده است

کاهش حساب های دولتی در راستای اقتصاد مقاومتی در قزوین عملیاتی شده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرزین بهنامی فر در این باره اظهارداشت: سامانه‌ صدور حواله‌ الکترونیک از آبان ماه سال جاری برای دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و این سامانه جایگزین صدور چک شده و از این پس انتقال وجه دستگاه اجرایی به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرزین بهنامی فر در این باره اظهارداشت: سامانه‌ صدور حواله‌ الکترونیک از آبان ماه سال جاری برای دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و این سامانه جایگزین صدور چک شده و از این پس انتقال وجه دستگاه اجرایی به صورت مکانیزه جابه‌جا شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه‌ حضوری به شعبه بانک، انتقال وجه به حساب مقصد در اسرع وقت انجام می شود.

وی گفت: در سامانه صدور حواله‌ الکترونیک که از مرداد ماه سال ۹۵ برای خزانه‌داری کل کشور و در ادامه، برای خزانه معین استان‌ها به بهره‌برداری رسیده، جایگزین صدور چک شده و به گونه‌ای طراحی شده که حواله صادره به صورت کاملاً مکانیزه بین عوامل ذینفع در فرایند انتقال وجه دستگاه اجرایی جابه‌جا شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، انتقال وجه به حساب مقصد بسرعت انجام می شود .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: به منظور بهره‌مندی از بستر شبکه ‌ ملی اطلاعات و استفاده از توکن یا همان نماد جهت احراز هویت دارندگان امضا، از امنیت بالایی برخوردار است.

بهنامی فر اظهارداشت:دستگاه‌های اجرایی از این پس در پرداخت‌های خود با گذر از فرآیندهای سنتی و مبتنی بر کاغذ، مجهز به ابزار نوین، امن و مطابق با اقتضائات روز می‌شوند و این کار منجر به چابکی و توانمندی مجموعه مالی دولت در تخصیص به‌موقع وجوه خواهد شد.

کاهش ۲۲۰۰ حساب بانکی در استان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد:برای کاهش هزینه ها در دستگاههای اجرایی وتسریع در کارها، بیش از ۲۷۰۰ حساب بانکی دستگاهها در استان به ۵۰۰ حساب تبدیل شده و کاهش یافته که در بانک مرکزی است.

وی اضافه کرد: با این کار ضمن کاهش هزینه های دولتی زمینه سرعت عمل در فرآیندهای دریافت و پرداخت مهیا شده است و انضباط مالی نیز بیشتر شده است.

بهنامی فر تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای کاهش حسابه های بانکی دستگاه های اجرایی ، شفاف سازی حساب های دولتی است که این کار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا شده و مردم از منافع آن بهره مند خواهند شد.

وی یادآورشد: در این راستا همچنین خزانه داری الکترونیک راه اندازی شده که با این کار پرداخت حقوق پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی و حقوق دولتی با همین روش صورت می گیرد و رفت و آمد و هزینه های این بخش بشدت کاهش یافته است.

بهنامی فر اظهارداشت: در گذشته هر حساب یک دسته چک داشت و ضمن مصرف بالای کاغذ امکان تخلف و سوء استفاده نیز وجود داشت که با کاهش حساب های بانکی این روزنه تخلف نیز مسدود شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: طرح دیگر مولدسازی و مدیریت داریی دولت است که در استان عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۶ میلیارد تومان از ظرفیت اوراق تسویه خزانه صادر شده است.

بهنامی فر یادآورشد: با راه اندازی حواله الکترونیک و سامانه صیاد خدمت بزرگی در کاهش هزینه ها و مصرف کاغذ ایجاد شده و سامانه یکپارچه ای شکل گرفته و گزارش گری بدهی ها نیز از طریق سامانه صورت می گیرد که بویژه در دوران کرونا این روش بسیار کارآمد و موثر بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد