تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 10:42
کد خبر : 52220

واسطه‌گران و جریان رانت به هیجانات دامن می‌زنند

واسطه‌گران و جریان رانت به هیجانات دامن می‌زنند

روح‌الله بیات عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه قیمت گوشت به سه برابر افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر به میزان صادرات گوشت، واردات هم داشته‌ایم. عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: افراد سیاست‌گذار باید دقت داشته باشند

روح‌الله بیات عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه قیمت گوشت به سه برابر افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر به میزان صادرات گوشت، واردات هم داشته‌ایم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: افراد سیاست‌گذار باید دقت داشته باشند چراکه اقتصاد زبان صریح و قاطعی دارد و نمی‌توان با آن شوخی کرد.

وی ادامه داد: برخی جریان‌ها کمبودهایی را در بازار ایجاد و با توجه به در اختیار داشتن رانت‌های اطلاعاتی و دسترسی به به شبکه توزیع و قاچاق کالا وضعیت کنونی بازار را به وجود آورده‌اند.

بیات خاطرنشان کرد: آستانه تحمل جامعه در بحث هیجانات کاهش پیدا کرده است و واسطه‌گران و جریان رانت به هیجانات دامن می‌زنند.

وی عنوان کرد: در مباحث عمومی روانشناسی هنگامی‌که از تاب‌آوری سخن به میان می‌آید باید دورنمای بهتری را متصور شد و اگر موضوع را هیجانی کنیم مشکل سخت‌تر خواهد شد.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: با توجه به وضعیت موجود در بازار دو راهکار وجود دارد که نخست اجرای سیستم توزیع ‌مانند کوپن در دهه ۶۰ است که البته این روش هزینه‌بردار خواهد بود؛ روش دیگر نیز جلوگیری از رانت، قاچاق و فساد است.

بیات یادآور شد: در کنترل قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و گوشت قرمز دولت می‌تواند با ارائه یارانه به نهاده، قیمت تولید محصول را کاهش دهد تا قیمت‌ها در بازار عرضه متعادل شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد