تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 16:25
کد خبر : 90281

مقاومت واکسن کووایران برکت در مقابل ویروس کرونای انگلیسی

مقاومت واکسن کووایران برکت در مقابل ویروس کرونای انگلیسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جلیلی مدیر تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: هنگامی که دولت انگلستان اعلام کرد که نوع جهش یافته ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرده است و

مقاومت واکسن کووایران برکت در مقابل ویروس کرونای انگلیسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن جلیلی مدیر تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: هنگامی که دولت انگلستان اعلام کرد که نوع جهش یافته ویروس کرونا در این کشور شیوع پیدا کرده است و سرایت آن ٧٠ درصد بیشتر از ویروس اصلی است این نگرانی در سراسر دنیا ایجاد شد که واکسن‌های ساخته شده‌ای که در مراحل مختلف تست هستند می‌توانند با این ویروس جدید مقابله کنند یا خیر.

جلیلی گفت: همه شرکت‌های تولید واکسن آزمایش‌های مربوطه را در این زمینه انجام دادند.

او با بیان اینکه ما هم به عنوان مجموعه‌ای که واکسنمان در مرحله یک انسانی بود این نگرانی را داشتیم، گفت: خوشبختانه این ویروس خیلی دیر به کشور ما وارد شد و افراد زیادی را درگیر نکرد.

جلیلی بیان کرد: یکی از افرادی که به این ویروس مبتلا شده بود را به عنوان نمونه تحویل ما دادند و ما کار خالص سازی ویروس را انجام دادیم.

مدیر تحقیقات تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با کشت‌های مختلف مشخص شد ویروس انگلیسی است.

او با بیان اینکه پلاسمای داوطلبان مطالعه بالینی را گرفتیم و به ویروس اضافه کردیم، ادامه داد: متوجه شدیم با این کار ویروس قادر به تکثیر نیست و پلاسما در مقابل این ویروس مقاوم است.

بیشتر بخوانید

مطالعه فاز اول واکسن کووایران برکت تا ١٠ روز آینده به پایان می‌رسد جزئیات ایمن سازی واکسن کووایران برکت در مقابل ویروس انگلیسی

درحال تکمیل…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد