تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 4:46
کد خبر : 89603

امسال ۳۱ واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو بهره‌برداری شده است

امسال ۳۱ واحد تولیدی در منطقه آزاد ماکو بهره‌برداری شده است

آرش یوسف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای احداث و بهره برداری این واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال که یک میلیون دلار آن سرمایه گذاری ارزی بوده، هزینه شده است. وی افزود: همچنین با افتتاح و بهره برداری از این واحدها برای بیش

آرش یوسف زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای احداث و بهره برداری این واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال که یک میلیون دلار آن سرمایه گذاری ارزی بوده، هزینه شده است.

وی افزود: همچنین با افتتاح و بهره برداری از این واحدها برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر تسهیل، تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی فعال منطقه در سال ۱۳۹۲ بر اساس مجوزهای صادره از سوی سازمان، ۳۵ واحد بود که در سال جاری به ۱۴۱ واحد رسیده است.

یوسف زاده اضافه کرد: آماده سازی و تکمیل زیرساخت‌های نواحی صنعتی یک و ۲ در سال جهش تولید در حال انجام است و مشکلات واحدهای تولیدی نیز احصا و برای رفع آنها تلاش می شود.

وی به تحقق شعار سال جهش تولید در این منطقه اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد ماکو با بهره برداری از این تعداد پروژه در سال جهش تولید و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال سال‌های قبل، نه تنها در مناطق آزاد کشور بلکه بین سایر استان ها به عنوان یک الگو و منطقه عملگرا به فرمایشات مقام معظم رهبری محسوب می شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی افتتاح شده سال جاری در زمینه تولید پوشاک، ماسک، مواد ضد عفونی، کاغذ، شیرینی و شکلات، جعبه کارتن، موتورهای برقی بونیور سال، آسفالت، شن، ماسه، قارچ، سیم برش الماسه، روتختی و حوله، سنگ ساختمانی، بتن، ضایعات پلاستیکی، قیر، تراشکاری فلزات، پکیج گرمایشی، گلدوزی بر روی پارچه، دانه بندی مصالح ساختمانی، سینک، گاز، مونتاژ آسانسور و پله برقی است.

وی اضافه کرد: همچنین واحدهای معدنی مخلوط کوهی قره آغاج شماره ۲،‌ سیلیس عیسی خان، مرمریت قره تپه شماره ۴، مخلوط کوهی قره آغاج شماره ۳ و تراورتن واقع در هندور شماره یک ماکو در سال جاری به بهره برداری رسیده است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد