تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 - 13:37
کد خبر : 87289

هشترودی‌ها ۳۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

هشترودی‌ها ۳۲ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

حجت‌الاسلام حسن جعفریان روز سه‌شنبه در شورای زکات این شهرستان افزود: تا پایان سال و بر اساس تعهد شهرستانی باید هشت میلیارد ریال دیگر نیز از محل زکات مردم این شهرستان جمع‌آوری شود. وی زکات را یکی از بازوان اقتصادی حکومت اسلامی عنوان و اظهار داشت: مردم با پرداخت به موقع زکات می‌توانند گرهی از مشکلات هم‌نوعان خود

حجت‌الاسلام حسن جعفریان روز سه‌شنبه در شورای زکات این شهرستان افزود: تا پایان سال و بر اساس تعهد شهرستانی باید هشت میلیارد ریال دیگر نیز از محل زکات مردم این شهرستان جمع‌آوری شود.

وی زکات را یکی از بازوان اقتصادی حکومت اسلامی عنوان و اظهار داشت: مردم با پرداخت به موقع زکات می‌توانند گرهی از مشکلات هم‌نوعان خود باز کنند و برای نمونه امسال ۲۵ میلیارد ریال از این محل برای ۱۴ طرح روستایی شهرستان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام جعفریان اضافه کرد: در این مدت با ۱۸۵ عامل زکات در ۱۱۵ روستای مشمول، دیدارهای چهره‌به‌چهره برقرار شده است تا روند جمع‌آوری زکات تسهیل شود.

امام جمعه هشترود اضافه کرد: اهدای هفت سری جهیزیه, تعمیر ساختمان‌های مددجویان و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه از دیگر اقدامات شورای زکات هشترود به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام جعفریان همچنین با بیان اینکه روحانیان باید در زمینه زکات در جامعه روشنگری کنند، اظهار داشت: انکار و پرداخت نکردن زکات نوعی ناسپاسی به نعمت‌های الهی بوده و نقش روحانیان در تبیین این موضوع بی‌بدیل است.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت‌کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایت‌های اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد