تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 - 11:39
کد خبر : 86324

فارس من| مشکل نم مسجد جامع تاریخی باغخواص ورامین رفع شد/ پرونده ساخت‌وساز غیرقانونی در حال پیگیری

فارس من| مشکل نم مسجد جامع تاریخی باغخواص ورامین رفع شد/ پرونده ساخت‌وساز غیرقانونی در حال پیگیری

ژیلا خدادادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین درباره پیگیری سوژه ثبت شده مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان ( ضرورت حفظ بنای تاریخی مسجد باغ‌خواص ورامین) اظهار کرد: برای مشکلات رطوبتی که به مسجد باغخواص وارد شده با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای باغخواص چاه دیگری

ژیلا خدادادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین درباره پیگیری سوژه ثبت شده مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با عنوان ( ضرورت حفظ بنای تاریخی مسجد باغ‌خواص ورامین) اظهار کرد: برای مشکلات رطوبتی که به مسجد باغخواص وارد شده با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای باغخواص چاه دیگری با فاصله خیلی زیاد در بیرون از خانه کنده شد و تمام آب های آن چاه که پشت دیوار مسجد بود به چاه دیگری منتقل و رطوبت آن گرفته شده و فقط نمای ساختمان مسجد باقی مانده که قرار است توسط یکی از خیران انجام شود.

وی گفت: خوشبختانه تمام مشکلات مسجد جامع تاریخی باغخواص در این مورد یک ماه بعد از ایجاد آن برطرف شده است و مشکلی در این موضوع وجود ندارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین ادامه داد: چاه‌هایی که حداقل حدود ۴۰ سال پیش حفر شده و زمانی که بعد از این مدت پر می‌شود باید حتماً آن چاه انتقال داده می‌شد که مالک آن خانه وضعیت مالی خوبی نداشت و باعث جذب آب انبار می‌شد.

خدادادی افزود: خوشبختانه با کمک دهیاری روستای باغخواص این مشکل بر طرف شد.

پرونده ساخت‌وساز غیرقانونی در حال پیگیری است

مهنوش قمصریان دهیار روستای باغخواص ورامین نیز در این خصوص گفت: حدود دو ماه پیش مشاهده کردیم که آب انبار روستای باغخواص نم می‌دهد و آب یک فاضلابی داخل آب انبار قدیمی مسجد جامع می‌شود.

وی افزود: با اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و کارشناسان این اداره در محل حضور یافتند و مشاهده کردند که مشکل از چاه فاضلاب ساختمان کناری مسجد است.

دهیار روستای باغخواص بیان کرد: با صاحب آن ملک صحبت کرده و به دلیل اینکه شرایط مالی صاحب خانه مناسب نبود دهیاری یک چاه جدید حفر کرد و فاضلاب آن را به چاه دیگری منتقل کرد.

قمصریان اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ آب فاضلابی به آب انبار قدیمی مسجد نفوذ نکرده است و برای نمای ساختمان مسجد خود میراث فرهنگی پیمانکار معرفی کرده تا اقدامات لازم انجام شود.

وی در پایان عنوان کرد: با مصوبه اعضای شورا سقف مسجد با اعتباری بالغ بر حدود ۱۵ میلیون تومان ایزوگام شد و تا به امروز حدود ۵۰ میلیون تومان نیز صرف نمای مسجد شده و هزینه‌های جابه‌جایی چاه آب انبار نیز حدود ۱۰ میلیون تومان بود که انجام شد.

دهیار روستای باغخواص در ادامه در خصوص ساختمان سه طبقه در همجواری مسجد جامع باغخواص بیان کرد: در ساخت‌وساز انجام گرفته در سال ۹۵ فاصله قانونی رعایت نشده است.

قمصریان یادآور شد: ساخت‌وساز انجام گرفته کاملاً غیرقانونی و پیگیری آن بر عهده میراث فرهنگی بوده که پرونده نیز در حال رسیدگی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد