تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 9:21
کد خبر : 85561

ممنوعیت ورود قاچاق کالا به اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود

ممنوعیت ورود قاچاق کالا به اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا در استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا در استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و به دنبال کاهش خروج ارز در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا یک اولویت اساسی در راستای توسعه اقتصادی منطقه است، گفت: با جدیت به دنبال حفظ و جذب ارز برای استان هستیم و با توجه به هر این که نوع قاچاق کالا به ضرر کشور است پیگیری‌های لازم در راستای محدودسازی آن با جدیت انجام خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با توجه به این که اقلام تولیدی استان به سایر استان‌ها باید بر حسب اولویت‌بندی و نیازسنجی باشد در راستای تعادل‌بخشی به بازار نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

ندایی اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه شناسه‌دار کردن اقلام یکی از اهداف مهم مبارزه با قاچاق کالاست که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم انجام یافته و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نیز دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در این مسئله ورود جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و استفاده از کالاهای داخلی جزو برنامه‌های اساسی فرهنگ‌سازی در استان است که به همین منظور نیاز است تا اصحاب قلم و رسانه با ما همکاری‌های لازم را برای مشارکت مردم در طرح استفاده از کالای داخلی داشته باشند.

۹ باند قاچاق کالا در لرستان متلاشی شداستاندار گیلان: قاچاق کالا تهدید جدی برای اقتصاد کشور و اشتغال جوانان است‌گزارشی مبنی بر وجود قاچاق کالاهای اساسی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز ادامه داد: نوسان و عدم تعادل در قیمت ارز و رفتار یک بام و دو هوای دولت در قیمت ارز به ضرر مردم تمام می‌شود و به هیچ عنوان این مسئله در شأن مردم نیست و باید اصلاحاتی در این راستا صورت گیرد.

وی با اشاره به این که نرخ ارز در بودجه ۱۴۰۰ نگرانی‌هایی را به وجود آورده است، بیان کرد: تصمیم مجلس در این زمینه می‌تواند به نفع مردم باشد و مشکلات مردم را برطرف کند که به همین منظور باید تصمیماتی مناسب و اساسی اتخاذ شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بودجه‌ای که دولت به مجلس می‌آورد قابل قبول نیست و در این زمینه به دنبال پرهیز از سیاسی‌کاری داریم تا بتوانیم با در نظر گرفتن منافع ملت حل مشکلات موجود کشورمان را از سر راه برداریم و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

موسوی اظهار کرد: اتخاذ تدابیر اساسی برای اصلاحات و پیاده‌سازی ریزه‌کاری‌ها برای دهک‌های پایین جامعه با در نظر گرفتن بودجه محقق خواهد شد که امیدواریم اقدامات لازم در این زمینه ما را در تحقق اهداف مورد نظر و رفع مشکلات موجود رهنمون شود.

وی بیان کرد: چند نرخی شدن قیمت ارز سبب حبابی شدن قیمت آن در بازار می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان به صلاح نیست و نیاز است در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ شود و این که بانک مرکزی یک قیمت و رئیس‌جمهور یک قیمت بدهد به نفع ما نخواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس بیان کرد: ثبات قیمت‌ها برای مردم مهم و حیاتی است چرا که مردم برای تأمین کالاهای اساسی با چند نرخی شدن قیمت کالاها دچار سردرگمی می‌شوند و باید جلوی متضرر شدن مردم جلوگیری شود.

موسوی ادامه داد: مکانیزم واردات صادرات کشورمان نیز با ادامه این روند با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و قیمت دلار، بازار بورس و سرمایه و طلا و خودرو و مسکن تحت تأثیر این وضعیت قرار می‌گیرد که به همین منظور نیاز است در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به دستیابی به یک نرخ ثابت برنامه‌ریزی شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد