تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399 - 8:05
کد خبر : 84030

در مکتب سلیمانی خط کشی مرزی وجود ندارد

در مکتب سلیمانی خط کشی مرزی وجود ندارد

– اخبار سیاسی – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسین پاک، مسئول معاونت بین ­الملل سازمان بسیج دانشجویی، در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا طی سخنانی به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی اظهار داشت: زمانی که شهید سلیمانی مسئولیت سپاه قدس را

– اخبار سیاسی –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسین پاک، مسئول معاونت بین ­الملل سازمان بسیج دانشجویی، در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا طی سخنانی به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی اظهار داشت: زمانی که شهید سلیمانی مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفت لبنان در اشغال صهیونیست­ها بود. افغانستان وضع نامطلوبی داشت و بخشی از آن به دست طالبان افتاده بود. در عراق حکومت صدام درگیر مشکلات پس از جنگ با ایران بود و با عربستان و کویت بر سر ادعای رهبری جهان عرب جدال داشت. در سوریه نیز حافظ اسد رئیس دولت بود. وضعیت سوریه و عربستان از دیگر مناطق بهتر بود. ما هم درگیر مشکلات پس از جنگ و دیگر مشکلات بودیم.

وی به دستاوردهای حاج قاسم سلیمانی در منطقه اشاره کرد و گفت: ما توانستیم ضمن حفاظت از آرمان خود در منطقه که همان دفاع از مردم سوریه، حرمین و مقدسات بود، از یک دولت مقاوم و هم پیمان با جمهوری اسلامی نیز دفاع کنیم.

بررسی ابعاد حقوقی پیگیری ترور شهید سلیمانی؛ تأکید بر تشکیل جبهه مقاومت حقوقیبرگزاری سالگرد شهید سلیمانی در مسکوبرگزاری سمینار مجازی «معرفی قهرمان ملی ایران، شهید سپهبد قاسم سلیمانی» در ژاپنشهادت سردار سلیمانی، حکم مرگ لیبرال دموکراسی را امضا کرد

پاک تاکید کرد: حاج قاسم در بدو ورود به سوریه نیروهای نظامی آنجا را هویت‌بخشی کرد و سپس شجاعت را به دولتمردان سوریه از جمله ریاست جمهوری آن منتقل کرد. امنیت حرم حضرت زینب سلام الله علیها و هم­چنین حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها را تامین کرد و به آزادسازی مناطق سوریه پرداخت. هم­چنین آرمان حفظ مقدسات و غیرت مردم مسلمان نسبت به حرم­های مطهر را به آرمان حفظ و دفاع از مسجد الاقصی متصل کردند.

وی گفت: بعد از ورود سپاه قدس به سوریه حاج قاسم همه شیعیان و مسلمانان مقاومت را زیر یک پرچم جمع کرد و گروههای مختلفی چون فاطمیون و زینبیون را وارد صحنه کرد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مکتب انقلاب و مکتب حاج قاسم گفت: در این مکتب خط­ کشی مرزی وجود ندارد. انتقال صحیح اخلاق نبوی، روحیه برادری انقلاب اسلامی و ولایت­پذیری در سطوح مختلف در منطقه از دیگر ویژگی های این مکتب است.

 پاک در ادامه افزود: بهترین عرصه که می ­توان در آن از حاج ‌قاسم الگو پذیرفت ولایت­پذیری بی چون و چرای ایشان بود. فرق ایشان با دیگر سیاسیون این بود که جدال احسن داشتند. یعنی در برخورد با دشمن انقلاب و با افرادی که عقایدشان مخالف موازین انقلاب بود، حرمت نگه می­ داشتند. وارد دعواهای بیخودی سیاسی نمی ­شدند. دیپلمات نبودند اما اخلاق دیپلماسی را بلد بودند.

وی با بیان اینکه باید آرمان دفاع از قدس شریف را محقق کنیم، ادامه داد:  فلسطین مِلک و مُلک اسلامی است و مسلمان باید به فریاد برادر مسلمانش برسد. فلسطین سرزمین اسلامی است. جنگ ما جنگ دفاع از مقدسات و دفاع از مظلومان است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد