تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399 - 5:16
کد خبر : 83921

حجاب بر دو نوع افکاری و ظاهری استوار است

حجاب بر دو نوع افکاری و ظاهری استوار است

«زهرا گنزالس» در حاشیه برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور، گفت: خداوند در این آیه خطاب به  زنان و مردان مومن می‌فرماید چشم خود را  در برابر حرام کنترل کنند. وی ادامه داد: کنترل چشم نتیجه تسلط بر افکار بوده و فرمان افکار هم در دستان عقل است

«زهرا گنزالس» در حاشیه برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور، گفت: خداوند در این آیه خطاب به  زنان و مردان مومن می‌فرماید چشم خود را  در برابر حرام کنترل کنند.

وی ادامه داد: کنترل چشم نتیجه تسلط بر افکار بوده و فرمان افکار هم در دستان عقل است و کسی که بتواند افکار خود را کنترل کند می‌تواند چشم خود را نیز کنترل کند بنابراین یک بخش حجاب عقلانی و مربوط به قوه عاقله است.

این بانوی مسلمان آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: نوع دیگری از حجاب مربوط به پوشش ظاهری است که البته پوشش ظاهری تنها مختص بانوان نبوده هر که چند زنان به خاطر برخورداری از زیبایی باید در این خصوص مراعات بیشتری داشته باشند اما مردان نیز باید پوشش ظاهری خود را رعایت کنند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر قرآنی دانش، گنزالس در پایان تاکید کرد: جوانان و نوجوانان عزیز ما به ویژه آنان که در حوزه قرآن و معارف قرآنی فعالیت می‌کنند، بدانند جحاب و عفاف باید هم در افکار و هم در پوشش ظاهری وجود داشته باشد و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد