تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 20:43
کد خبر : 81186

سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کاشان گرامی داشته شد

سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کاشان گرامی داشته شد

رونمایی از تابلونگاره  تابلونگاره سردار دلها با عنوان “آنچه خوبان همه دارند” و استفاده از تصویر یک هزار و ۷۴۶ شهید دارالمومنین کاشان با تلاش فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی رونمایی شد. سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: هدف از این اثر هنری که با ابتکار هنرمندان کاشانی و اجرای سیدحسین آقامیری با تکنیک فتوموزاییک طراحی شد، زنده نگه داشتن

رونمایی از تابلونگاره

 تابلونگاره سردار دلها با عنوان “آنچه خوبان همه دارند” و استفاده از تصویر یک هزار و ۷۴۶ شهید دارالمومنین کاشان با تلاش فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی رونمایی شد.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان گفت: هدف از این اثر هنری که با ابتکار هنرمندان کاشانی و اجرای سیدحسین آقامیری با تکنیک فتوموزاییک طراحی شد، زنده نگه داشتن یاد و خاطره سردار سلیمانی و شهیدان این شهرستان است.

برپایی موکب شهید سلیمانی

هنرمندان کاشانی به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها با برپایی موکب سپهبد قاسم سلیمانی و خلق چهره این سردار سرافراز اسلام در قالب معرق آینه شکسته، نقاشی سیاه‌ قلم، خطاطی و نقاشی خط یاد آن شهید والا مقام را زنده نگه داشتند.

موکب هنری حاج قاسم با هدف تعریف و تبیین بعدهای شخصیتی، مبانی فکری و اعتقادی شهید سلیمانی با بهره‌گیری از ظرفیت هنر با تلاش فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری کانون بسیج هنرمندان و هیات حسینی نخل کاشان برپا شده است.

شاعران و گویندگان جوان و آیینی در این موکب با تلاش گروه رادیویی قلم از رادیو مقاومت به صورت زنده به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداختند.

رژه موتوری نیروهای مسلح

نیروهای مسلح کاشان با هدف زنده نگهداشتن خاطره سردار دل‌ها، همزمان با نخسین سالروز شهادت سردار سپبهد قاسم سلیمانی رژه خودرویی و موتوری برگزار کردند.

در این رژه که با مشارکت نیروهای بسیج، سپاه، انتظامی و ارتش از چهارراه ورزشگاه ناجی‌آباد به طرف گلزار شهدای دارالسلام کاشان برگزار شد، نیروهای مسلح منطقه بخشی از توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

نیروهای مسلح منطقه کاشان همچنیین با قرائت فاتحه و گلباران تمثال مبارک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از مقام والای این شهید گلگون کفن و یک هزار و ۷۴۶ شهید این منطقه تجدید میثاق کردند.

مردی از تبار عاشوراییان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان صفت‌های اخلاقی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب آن شهید والامقام، اصیل حسینی و گام نهادن در مسیر رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب بود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در بازدید از موکب هنری حاج قاسم با گرامی‌داشت یاد سردار دلها، از این شهید والامقام به عنوان بزرگمرد عرصه جهاد و مقاومت در راه حق‌طلبی یاد کرد و افزود: سردار دلها مردی از تبار عاشوراییان و جنس ایمان، نور و عشق به خدا، امام، نظام و رهبری معظم انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه کاشان با یادآوری مانایی و برقراری موج محبت شهید سردار قاسم سلیمانی در دل‌های مردم تاکید کرد: در محدودترین شرایط کرونایی، به کوری چشم بدخواهان آیین‌های پرشوری در نخسیتن سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار شد.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ ۱۳۹۸ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در حمله بالگرد آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید؛ در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد