تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 8:38
کد خبر : 78754

مدیر عامل گل گهر با عملکرد خود شهروند افتخاری سیرجان می‌شود

مدیر عامل گل گهر با عملکرد خود شهروند افتخاری سیرجان می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، سال‌ها پس از ابتکار دولت در تقسیم‌بندی مناطق مختلف استان‌کرمان و سپردن فرآیند توسعه مناطق به معین‌های اقتصادی، شرکت گل‌گهر با مدیریت «جمشید ملارحمان» توانسته دستاوردهای چشمگیری در زمینه اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجتماعی، جهش تولید و توسعه پایدار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، سال‌ها پس از ابتکار دولت در تقسیم‌بندی مناطق مختلف استان‌کرمان و سپردن فرآیند توسعه مناطق به معین‌های اقتصادی، شرکت گل‌گهر با مدیریت «جمشید ملارحمان» توانسته دستاوردهای چشمگیری در زمینه اقتصاد مقاومتی، مسئولیت اجتماعی، جهش تولید و توسعه پایدار به دست آورد به‌گونه‌ای که اذهان عمومی از این مدیر یک شهروند افتخاری سیرجان ساخته است.

قطار توسعه کشور با اتکا به شرکت‌های معدنی و صنعتی با حضور قدرتمند و فعال گل‌گهر به‌عنوان یک شرکت دولتی و خصوصی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و تولید به سیرجان رسید. مدیران گل‌گهر با استفاده از توان بخش خصوصی و ظرفیت دولت، کمر به همت شهری بستند که سرزمین حماسه‌ها و رشادت‌ها در طول انقلاب اسلامی است.

سیرجان دهه‌های گذشته از مناطق کمتر توسعه یافته بود و اثری از صنایع و معادن این خطه نبود. با اجرای سیاست‌های کلان کشور و دولت و استفاده از ظرفیت شرکت‌ها، با رشد تصاعدی شرکت‌های زیرمجموعه گل‌گهر و ایمیدرو و بهبود وضعیت معیشت مناطق مختلف کرمان روبرو هستیم. اکنون علاوه بر تولید پایدار و کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌ها، زمینه اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی ده‌ها هزار نفر از مردم این خطه فراهم شده است.

شرکت گل‌گهر سیرجان به‌عنوان معین اقتصادی بردسیر و سیرجان با مدیریت «جمشید ملارحمان» پا را فراتر از وظیفه ذاتی خود در تولید و اشتغال نهاده و به‌عنوان یکی از شرکت‌های وابسته به بخش دولتی، پیشران توسعه اقتصادی سیرجان نام گرفته است و نقشی بی‌بدیل در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه، محرومیت زدایی و مقابله با کرونا ایفا کرده که ادامه اجرای این امور در آینده سیرجان را از هر حیث بیمه می‌کند.

با دغدغه مدیرعامل شرکت گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی که به‌عنوان نخستین برنامه ایشان در مراسم معارفه مطرح شد، مساعدت‌های بی‌نظیری در همکاری‌های متعدد بخش خصوصی و دولتی رقم خورد که این سلسله اقدامات، گامی کلیدی در مسیر توسعه پایدار و نجات شهروندان سیرجان و حتی استان کرمان از هر بحرانی قلمداد می‌شود.

ملارحمان، اولویت را بر اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در مناطق محروم نهاد و مساعدت در محرومیت زدایی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی، جایگاهی ویژه برای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر میان شهروندان سیرجانی کسب کرد تا جایی که امروز این مدیر را می‌توان با وجود اقدامات گسترده اقتصادی، حمایتی و مسئولیت اجتماعی شهروند افتخاری سیرجان نامید.

گل‌گهر و جهش تولید با استفاده از توان داخلی

جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت گل‌گهر سه برنامه را محور اصلی برنامه‌های اجرایی خود قرار داده که تمامی برنامه‌ریزی‌های استراتژیک شرکت گل‌گهر حول آن پیاده می‌شود.

مسئولیت اجتماعی، توسعه اکتشافات معدنی، پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای و حفظ منابع مالی گل‌گهر امور مهمی بود که ملارحمان در روز آغاز به‌کار در این شرکت به‌آن تاکید داشت. امروز پس از گذشت یکسال و نیم از عمر مدیریتی خود این تفکرات عملیاتی شده و اثرات آن به خوبی در کرمان مشاهده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر گفت: این شرکت با وجود شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، با استفاده از ظرفیت داخلی در سال جهش تولید توانست به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

ملارحمان افزود: در سال ۹۸ با تولید بیش از ۱۶ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۱۲٫۵ میلیون تن گندله با افزایش بی‌سابقه نسبت به گذشته، جهش تولید را به منصه ظهور رساندیم وامسال رکوردهای پیاپی تولید از شرکت برجای مانده است.

شرکت گل گهر امسال اقدام به خرید تجهیزات برای بیمارستان‌های امام رضا (ع) و غرضی سیرجان، وسایل خودحفاظتی برای شهروندان و جلوگیری از شیوع کرونا در منطقه گل گهر کرد و جایزه کنترل و مبارزه با کرونا را از آن خود کرده است.

مدیرعامل شرکت گل‌گهر افزود: خرید هشت دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان غرضی و امام رضا (ع)، پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جهت ایجاد کارگاه تولید ماسک و مساعدت با فرمانداری سیرجان برای ستاد ویژه کمک‌های مومنانه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

وی گفت: با دانشگاه علوم پزشکی سیرجان برای خرید تجهیزات حفاظت فردی ویژه کادر درمان به میزان ۲۰ میلیارد ریال و تجهیز مراکز درمانی به میزان ۳۰ میلیارد ریال مساعدت شد.

وی ادامه داد: با همکاری بنیاد امور بیماران خاص و مجمع امور خیران سلامت برای رفع مشکلات بیماران صعب العلاج در ایام کرونایی به میزان چهار میلیارد ریال کمک کردیم. همچنین بیمارستان تخصصی در حال ساخت این شرکت تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

اقدامات گل‌گهر در قالب معین اقتصادی

مدیرعامل شرکت گل گهر با اشاره به چاپ دایره المعارف و کتاب گلیم شهر سیرجان گفت: در حوزه صنایع دستی حمایت‌های شرکت گل‌گهر در حوزه بازار فروش موجب ایجاد یک هزار و ۲۴۷ شغل شد.

وی تصریح کرد: حمایت از طرح شمیم نهج البلاغه، کمک به ساخت و تکمیل مصلی سیرجان، کمک به تجهیز و تکمیل حوزه علمیه و نرجسیه و مفیدیه، تجهیز کانون تربیتی سیرجان و مرکز پارک رشد و علم فناوری از دیگر اقدامات شرکت گل‌گهر است. شرکت گل‌گهر علاوه بر اجرای ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر سیرجان، مرمت و لایروبی قنوات در منطقه سیرجان اجرا کرد.

استانداری کرمان اخیراً از شرکت گل‌گهر به دلیل عملکرد بسیار خوب در حوزه اقتصاد مقاومتی و به‌عنوان معین اقتصادی برتر کرمان قدردانی کرد.

شرکت گل‌گهر به عنوان معین منطقه هفت اقتصاد مقاومتی کرمان برنامه‌های اجرایی را در منطقه سیرجان و بردسیر در هفت بخش اصلی انجام داده است که این اقدامات شامل سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره فولاد، سرمایه‌گذاری در بخش‌های پشتیبانی و اجتماعی، جذب سرمایه در صنایع جنبی و پشتیبانی زنجیره فولاد، برنامه‌ریزی و هدایت نیازمندی‌های منطقه گل‌گهر به منطقه هفت استان، برنامه‌ریزی، تأسیس و هدایت کانون‌های همیاری اجتماعی، تهیه سند توسعه اقتصادی منطقه و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر می‌باشد.

این شرکت در بخش اجتماعی در بخش مشاغل خرد خانگی، تاکنون یکهزار و ۲۴۷ شغل مستقیم ایجاد کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد