تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 11:46
کد خبر : 77685

سبزی: بی‌تفاوتی نسبت به مسئولیت های اجتماعی فسادآور است

سبزی: بی‌تفاوتی نسبت به مسئولیت های اجتماعی فسادآور است

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز پنجشنبه چهارم دیماه در هفتادوهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با دستور جلسه مسئولیت پذیری اجتماعی و وظایف تربیتی و فرهنگی نهادها و ادارات در این خصوص در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: طرح موضوعات مختلف و اولویت بندی آن در جلسات شورای فرهنگ عمومی و اجرای مصوبات

حجت‌الاسلام محمد سبزی امروز پنجشنبه چهارم دیماه در هفتادوهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که با دستور جلسه مسئولیت پذیری اجتماعی و وظایف تربیتی و فرهنگی نهادها و ادارات در این خصوص در دفتر امام جمعه برگزار شد، افزود: طرح موضوعات مختلف و اولویت بندی آن در جلسات شورای فرهنگ عمومی و اجرای مصوبات بازتاب خوبی در سطح جامعه خواهد داشت.

وی تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی براساس آموزه‌های دینی را وظیفه همگانی دانست و افزود: در آیات و روایات موضوعاتی نظیر ایثار، انفاق، ساده زیستی، اکرام و … به عنوان مصادیق مسئولیت پذیری در جامعه بیان شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه انسان نسبت به خانواده، فرهنگ و دین، جامعه و  نسبت به زمین، حیوانات، آب، هوا و خاک مسئول است، افزود: هرگونه کوتاهی انسان نسبت به مسئولیت‌هایی که دارد منجر به بروز خسارت و آسیب خواهد شد.

وی با انتقاد از ترویج فرهنگ غربی در حکومت اسلامی اظهار کرد: آموزش و فرهنگ سازی مهمترین اصل در تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی است و در سایه شناخت و آگاهی است که مسئولیت اجتماعی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام سبزی مشارکت در کمک مومنانه برای یاری رساندن به نیازمندان را مصداق مسئولیت پذیری و تعهد اخلاقی دانست و افزود: کوتاهی در عمل به مسئولیت اجتماعی و احساس تعهد نسبت به همنوعان، توجیه غیرمنطقی از سوی افرادی است که بی تفاوت هستند و متاسفانه این رویه در بین کارگزاران نظام هم وجود دارد.

وی بی‌تفاوتی نسبت به مسئولیت اجتماعی را بستر ایجاد فساد دانست و افزود: وقتی نسبت به موضوعات مختلف بی تفاوت باشیم فساد اقتصادی مانند احتکار جامعه را فرا خواهد گرفت.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه با توجیه گری، ارزش‌ها جای خود را به ضدارزش ها خواهند داد، گفت: باید فضای مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سطوح مختلف جامعه نظیر اصناف و صنایع و … تقویت شود. مهمترین خروجی مسئولیت پذیری اجتماعی این است که نسبت به جامعه بی تفاوت نباشیم.

وی در ادامه عدم نظارت صدا و سیما در برخی مسائل را یکی از نقاط ضعف‌ در مسئولیت پذیری دانست و گفت : چرا باید آنقدر منفعل عمل کنیم که یک سلبریتی که ترویج دهنده فرهنگ غرب است و در فضای مجازی آن رفتارها را انجام می‌دهد در شب یلدا مهمان تلویزیون باشد و فردی در تلویزیون به رقص مردم را دعوت کند.

وی تاکید کرد : زمانی که یک دستگاه یا یک بخش وظیفه خود را به درستی انجام ندهد همه ما وظیفه داریم که در این زمینه ورود کنیم و تذکر دهیم و در مورد صداوسیما هم در صحن علنی تذکراتی را خواهم داد.

حجت‌الاسلام سبزی افزود: در کشورهای توسعه یافته مسئولیت پذیری نهادینه شده است و باید در کشور ما نیز فرهنگ سازی شود که یک شرکت تولیدی و صنعتی وقتی از آب، خاک و هوا بهره‌برداری می‌کند بخشی از سرمایه خود را به توسعه فرهنگ شهرستان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در بخش های دیگر نظیر سیستم بانکی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی می‌توان با ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مردم نیازمند یا پزشکان با ویزیت رایگان افراد کمتر برخوردار نسبت به جامعه مسئولیت پذیر باشند.

این نماینده مردم با انتقاد از روحیه توجیه گری در این حوزه گفت: وقتی همه چیز را توجیه کنیم جامعه به سمت فساد سوق داده می‌شود لذا مادامی که تعهدها و وظایف را گوشزد نکنیم و به راحتی از کنار مسائل عبور کنیم ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها می دهند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد