تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 7:50
کد خبر : 77522

شهادت سردار دلها خلا بزرگی برای جهان اسلام است

شهادت سردار دلها خلا بزرگی برای جهان اسلام است

محمود زرینجویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی شخصیتی جهانی و بین المللی بود که حتی دشمنان و فرماندهان نظامی آمریکایی هم احترام زیادی برای وی قائل بودند و او را فرمانده سایه ها می‌نامیدند. وی اظهار داشت: یک نشریه آمریکایی در گزارشی به معرفی شخصیت های متفکر و برتر جهانی

محمود زرینجویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی شخصیتی جهانی و بین المللی بود که حتی دشمنان و فرماندهان نظامی آمریکایی هم احترام زیادی برای وی قائل بودند و او را فرمانده سایه ها می‌نامیدند.

وی اظهار داشت: یک نشریه آمریکایی در گزارشی به معرفی شخصیت های متفکر و برتر جهانی در حوزه های مختلف پرداخته و سردار شهید سلیمانی را به عنوان یکی از ۱۰ فرد متفکر برتر در حوزه امنیتی و دفاعی معرفی کرده بود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: رویش های جدیدی پس از شهادت سردار اتفاق افتاد که زمینه ساز بیداری امت اسلامی برای مقاومت در برابر کفر و ظلم در منطقه شده است.

زرینجویی گفت: وحدت میان آحاد جامعه از هر گروه، فرهنگ و اجتماع، اتحاد بیشتر جهان اسلام به خصوص تشیع، ایران و عراق علیه استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار از جمله این رویش ها هستند که در آینده می‌تواند منجر به بیرون کردن نظامیان آمریکایی از منطقه شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف شخص ترامپ از ترور سردار سلیمانی داشتن برگ برنده‌ای برای انتخابات بود اما همانطور که شاهد بودیم نه تنها با این کار محبوبیتی کسب نکرد بلکه از سوی مقامات سیاسی جهان و آمریکا مورد سرزنش قرار گرفت و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز با شکست مواجه شد.

وی وحدت را از برکات شهادت سردار سلیمانی برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، باید این سردار شهید را به عنوان یک مکتب، راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم چراکه در اینصورت اهمیت قضیه روشن خواهد شد، بنابراین یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار دلها باید همواره زنده نگه داشته شود و زندگی شرافتمندانه وی سرمشق و الگوی همه باشد.

زرینجویی افزود: جامعیت برآمده از عقلانیت از مهمترین ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی بود و چهار رکن اصلی یعنی ولایتمداری، اخلاص، مقاومت در مقابل دشمنان و فروتنی و مهربانی نسبت به ضعفا ارکان مکتب حاج قاسم را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: سردار قاسم سلیمانی حق بزرگی بر تک تک مردم داشت و یادش برای همیشه در قلب و ذهن مردم جهان، اسلام و تشیع باقی خواهد ماند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت، پس از عمری مجاهدت بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.   

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد