تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 12:30
کد خبر : 77367

اندیشه شهیدمطهری باید به معنای واقعی در دروس اصلی دانشجویان قرار گیرد

اندیشه شهیدمطهری باید به معنای واقعی در دروس اصلی دانشجویان قرار گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام غلامحسین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس در نشست «چرایی وحدت حوزه و دانشگاه» در جمع دانشجومعلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شیراز گفت: از دوران رنسانس به این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام غلامحسین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس در نشست «چرایی وحدت حوزه و دانشگاه» در جمع دانشجومعلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان شهیدمطهری شیراز گفت: از دوران رنسانس به این طرف که حدود ۲۰۰ سال گذشته، اروپا که از نظر علمی پیشرفت کرد، دین را کنار گذاشت. عصر دین که قرون وسطا و عصر علم که عصر بی دینی بود عصر رنسانس است.

حجت الاسلام جعفری افزود: اگر تاریخ آموزه‌های اسلام و قرآن را مطالعه کنیم در قرآن اشاره شده که وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِکَهِ فَقالَ أَنْبِئُونِی بِأَسْماءِ هؤُلاءِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ. قرآن همه حقایق عالم رو به آدم آموزش داده و بعد به فرشته‌ها دستور داد به خاطر علم به او سجده کنید بنابراین در منطق اسلام، علم و دین را با همدیگر هستند بلکه با همدیگر وحدت دارند.

وی در مورد رسیدن به نقطه مطلوب وحدت میان حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما با نقطه مطلوب و ایده‌آل درباره وحدت حوزه و دانشگاه فاصله زیادی داریم. الان اکثر درس‌هایی که شما جز متون درستان است آموز‌های غربی است که باید دگرگون شود و در آن تحول ایجاد شود، این درس‌های تعلیم و تربیت که شما دارید این‌ها برگرفته از آموزه‌های دینی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس با بیان اینکه باید به معنای واقعی به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش به معنی واقعی کلمه باید به آن پرداخته شود، گفت: الان ما با سند آشنایی نداریم، دانشگاهیان ما اساتید ما، با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتباط ندارند.

جعفری ادامه داد: وقتی ما داریم معلمی را تربیت می‌کنیم که حداقل سی سال با دانش آموزان ارتباط داشته باشد، آن‌ها را آموزش بدهند و افرادی با اراده مصمم، متقی، پاک و با صداقت و با اعتماد به نفس و با همه ویژگی‌های خوب تربیت کنند، طبیعتا متون باید متون اسلامی باشد، که ما الان متون غربی را تعلیم می‌دهیم و اساتید باید اسلامی باشند.

وی افزود: اکثر آن‌ها که دروس تعلیم و تربیت را تدریس می‌کنند بر اساس آن چیزی است که خودشان از کتاب‌های غربی آموخته اند، بنابرین با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، اما دانشگاه فرهنگیان الان دارد حرکت‌هایی می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس درباره رابطه الان حوزه و دانشگاه با قبل انقلاب بیان کرد: اگر شما قبل از انقلاب را دیده بودید، قبل از انقلاب به طور کلی دانشگاه‌ها از روحانیون متنفر بودند و حوزه‌های علمیه از دانشگاهیان منزجر بودند، اما بعد از انقلاب این بحث کاملا تغییر کرده است.

جعفری گفت: در گام دوم انقلاب و ۴۰ سال دوم انقلاب یکی از الگو‌های بسیار برجسته برای دانشجومعلمان ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که مقام معظم رهبری گفتند ایشان یک فرد نیست بلکه یک مکتب است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی واقعا اهداف مشخصی داشت، همه ویژگی‌های خوبی که در افراد متعدد با گرایش‌های مختلف بود در وجود ایشان بود. این شهید بزرگوار فراجناحی بود، بسیار عمیق بود. مسائل را بررسی می‌کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: سردار سلیمانی می‌گفت چرا در حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما کلام و اندیشه امام دیروز جامعه و امام امت و امام امروز ما مقام معظم رهبری، جز درس‌های اصلی نیست. این حرف بسیار بسیار خوبی در وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: الان بینش مطهر در دانشگاه فرهنگیان هست، اما بیشتر شبیه بازاریابی برای فروش کتاب‌های خودشان هست. این چیز بدی است و قابل قبول نیست. به معنای واقعی کلمه باید اندیشه شهید مطهری در دروس اصلی دانشجوی ما قرار گیرد.

جعفری گفت: اساتید ما باید با اندیشه شهیدمطهری آشنا باشند. آقای خنیفر رئیس دانشگاه هم این را قبول دارند. زمانی که ماهم معلم بودیم از کتاب‌های شهید مطهری استفاده می‌کردیم و بهترین راه راه میانبر همین است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد