تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 7:49
کد خبر : 76755

سردار سلیمانی باعث خودباوری ملت‌ها مقابل استکبار شد

سردار سلیمانی باعث خودباوری ملت‌ها مقابل استکبار شد

سردار محمد تقی امینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی کشورهای عربی فکر نمی‌کردند که می‌توانند جلوی استکبار بایستند ولی با تقویت خودباوری از جانب سردار دلها به عنوان نمونه اکنون کشوری همانند سوریه به این باور رسیده که می‌تواند بلندی‌های جولان را پس بگیرند و از حالت تدافعی خارج و

سردار محمد تقی امینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی کشورهای عربی فکر نمی‌کردند که می‌توانند جلوی استکبار بایستند ولی با تقویت خودباوری از جانب سردار دلها به عنوان نمونه اکنون کشوری همانند سوریه به این باور رسیده که می‌تواند بلندی‌های جولان را پس بگیرند و از حالت تدافعی خارج و به شیوه هجومی عمل کنند.

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم روح رزمندگان سوریه را آزاد و شکوفا کرد، گفت: اگر تدابیر او نبود اکنون  وضعیت سوریه، عراق، یمن و افغانستان معلوم نبود که چگونه است زیرا آن سردار، دست آمریکا را از منطقه کوتاه کرد.

همرزم سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم، افتخاری برای جهان اسلام است که توانست جمهوری اسلامی و ملتهای مسلمان را بیمه کند.

وی به عنوان رزمنده‌ای که هم در دوران دفاع مقدس و هم در عملیاتهای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در کنار سردار سلیمانی حضور داشت، گفت: سردار شهید فردی شجاع، مهربان، مدیر و مدبر و تاثیرگذار در دلها بود که با رزمندگان با نرمی و با برخورد خوب رفتار می‌کرد.

جانشین سابق قرارگاه سیدالشهدا(ع)  اصفهان افزود: سردار سلیمانی در عملیات‌ها بهترین طرح‌ها و نقشه‌ها را طراحی می‌کرد و پای اجرای آن می‌ایستاد و در زمان اجرای عملیات‌ها همیشه جلودار بود.

وی خضوع و خشوع سردار شهید سلیمانی را مثال زدنی دانست و گفت: آن شهید بزرگوار هیچ محدوده‌ای برای خود قائل نبود و دارای شخصیتی مردمی بود که باعث شد که به سردار دلها لقب بگیرد.

همرزم شهید سلیمانی افزود: همین مهربانی و مردمی بودن سردار موجب شد که تشییع و خاکسپاری او پس از مراسم حضرت امام راحل به آن وسعت غیرقابل وصف برگزار شود.

پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: اکنون پس از گذشت یکسال از شهادت ایشان باز هم در اخبار و مطالب حتی فضای مجازی همیشه نام او بر زبان‌ها و نوشته‌ها می‌درخشد.

به گفته وی با توجه به بی‌نظیر بودن شخصیت سردار باید بهترین روشها برای احیای مکتب حاج قاسم در بین جوانان بکارگیری شود.

سردار امینی تصریح کرد: در این راستا باید در قالب تهیه فیلم، چاپ کتاب و نشریه، برگزاری کنگره، تدریس افکار و منش آن شهید در دانشگاه‌ها و مدارس به احیای مکتب آن شهید پرداخت و نگذاشت که یاد و نام آن سردار شهید در جامعه کمرنگ شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد