تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 11:15
کد خبر : 76472

کلاهبرداری ۶۰ میلیارد تومانی در شهرک گلستان تهران

کلاهبرداری ۶۰ میلیارد تومانی در شهرک گلستان تهران

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا از اعلام امروز (دوشنبه) پلیس تهران بزرگ، سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره بیان داشت: ماموران عملیات کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان با دریافت پرونده ای  مبنی بر کلاهبرداری و جعل سند یک باب خانه ویلایی توسط ۲ خانم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا از اعلام امروز (دوشنبه) پلیس تهران بزرگ، سرهنگ جلیل موقوفه ای در این باره بیان داشت: ماموران عملیات کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان با دریافت پرونده ای  مبنی بر کلاهبرداری و جعل سند یک باب خانه ویلایی توسط ۲ خانم و یک آقا، بررسی موضوع و دستگیری متهمان پرونده را در دستور کار قرار دادند.

وی عنوان کرد: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود، متهمان با سند سازی یک باب خانه ویلایی را در ابتدا تصرف و سپس  با درج آگهی فروش، آن را به شاکی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان فروخته اند و شاکی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به عنوان پرداخت اولیه به متهمان پرداخت کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه شاکی قبل از پرداخت قسط دوم متوجه جعلی بودن اسناد متهمان شده و با مراجعه به کلانتری خواستار دستگیری آنان  شده است، ابراز داشت: با شناسایی مخفیگاه متهمان در غرب تهران با هماهنگی های قضائی، در یک عملیات پلیسی دو تن از متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: هر دو متهم در کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف و با دستور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شده‌اند.  

موقوفه ای با اشاره به اینکه دستگیری متهم سوم پرونده و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست هنگام معامله خانه و زمین تا از اصالت مدارک هویتی و مالکیت فروشنده مطمئن نشده اند، از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کنند.

کشف ۳ میلیارد تومانی کالای قاچاق در تهران

 جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف۳ میلیارد تومانی لوازم ورزشی قاچاق در تهران خبر داد و گفت: این محموله در یک انبار کشف شد.

 سرهنگ علی اصغر  محمودیان با اعلام این خبر بیان داشت: در بازدید و ساماندهی انبارهای جنوب تهران،  کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران موفق شدند انباری حاوی کالای قاچاق را شناسایی و به بررسی موضوع پرداختند.

وی عنوان کرد: با شناسایی هویت مالک انباری،  وی به محل انباری دعوت و مشخص شد که کالاهای کشف شده فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی است.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی ابراز داشت: با هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و در بررسی های دقیق تر ۲ هزار ۷۸ جفت کتانی های ورزشی از داخل انباری کشف و با دستور قضائی  کالای کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

کشف ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در تهران

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک هزار و ۱۶۳ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: دستگیری مالک کالاها و کشف جرئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ علی ولی پور گودرزی بیان داشت: بیست و هفتم آذرماه خبری مبنی بر اینکه تعدادی از رانندگان خودروهای شوتی مقادیری کالای قاچاق را در انباری در  جنوب  تخلیه و سپس این کالاها در فرصت مناسبی به اتباری در مرکز تهران انتقال می یابد، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: هویت مالک انبارها و نشانی دقیق هر دو انباری شناسایی شد و تیمی از کارآگاهان به نشانی انباری در جنوب تهران  اعزام  و مشخص شد روز گذشته یک دستگاه کامیون به محل  انباری مراجعه و تعدادی پارچه های قاچاق در این محل تخلیه و مالک کالاها در صدد است که در فرصت مناسب دیگری کالاها را به انباری در بازار تهران انتقال دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ابراز داشت: در شاخه دیگری از بررسی های اولیه  مشخص شد که انبار بازار تهران در واقع ساختمان متروکه ای فاقد از سکنه است که مالک کالاهای قاچاق این مکان را محلی برای دپو کالای قاچاق تبدیل و به مروز زمان کالاهای قاچاق را  در بازار مصرف عرضه می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی در دو عملیات مستقل از هر دو انباری بازدید شد، اضافه کرد: در مجموع از  هر دو مکان یک هزار و ۱۶۳ طاقه پارچه قاچاق  فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند و تمام اموال کشف شده به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران تحویل شد.

احتکار۱۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی در تهران

 جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف ۱۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی احتکار شده در انباری در جنوب تهران خبر داد.

سردار  حمید هداوند اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و جمع آوری مواد اولیه پتروشیمی در انباری در جنوب تهران بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی بیان داشت: بررسی های اولیه حاکی از این بود که انبار موصوف فاقد مجوزهای قانونی  بوده و مشخصات آن در سامانه جامع انبارها ثبت نشده است که نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور بازرسی اخذ شد.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه هویت  مالک انباری مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: در بازرسی از داخل این انباری  یک هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه مواد پتروشیمی احتکاری که در صعنت تولید پلاستیک کاربرد دارد، کشف شدکه کارشناسان ارزش ریالی  اموال احتکار شده را ۴۵ میلیارد تومان برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: با دستور قضائی انبار پلمب و مالک آن برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد