تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 3:26
کد خبر : 76232

۷هزار میلیارد تومان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌‌شود

۷هزار میلیارد تومان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌‌شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق محقق می‌شود که اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی تحولات اقتصادی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی به همراه دارد. استان بوشهر در ابعاد اقتصادی، بندری، صنعتی، شیلاتی،

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق محقق می‌شود که اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی تحولات اقتصادی، تولیدی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی به همراه دارد.

استان بوشهر در ابعاد اقتصادی، بندری، صنعتی، شیلاتی، گردشگری، آبزی‌پروری و کشاورزی دارای ظرفیت‌های مهمی است که بر اساس آن طرح‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و عملیاتی شده است.

رفع مشکلات اقتصادی و  خنثی کردن تحریم‌ها و خودکفایی در تولید کالاها و اجناس گوناگون از موارد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه پروژه‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق تدوین و اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی طرح‌های گوناگون تدوین شده است اظهار داشت: سال گذشته ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر مربوط به ۱۲ دستگاه اجرایی عملیات آن آغاز شد.

علی درویشی میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها را افزون بر ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد:با تکمیل این پروژه زمینه اشتغال ۹ هزار نفر فراهم می‌شود.

وی، به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و طرح‌های آب‌شیرین‌کن، آبیاری نوین کشاورزی، کلینیک تخصصی درمانی، شهرک آبزیان و شیلاتی و پروژه‌های آبزی‌پروری را از آن جمله دانست و افزود: در مجموع طرح‌هایی در حوزه کشاورزی و شیلات، صنعت و صنایع پایین دستی، حوزه سلامت و فرهنگی و اجتماعی اجرا شده است.

۳۲ طرح “جهش تولید” با ۹۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان بوشهر اجرایی می‌شود تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به ۵۳ هزار تن افزایش می‌یابد+فیلم ۸ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بوشهر سرمایه‌گذاری می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی بوشهر با اشاره به اجرای  37 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف با سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است.

درویشی، آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر، ۸۵۰۰ مترمکعبی دشتستان، سیراف – جم به ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب، شیف و نوار ساحلی تنگستان از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست و گفت: برای اجرای این ۶ پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود.

وی، پروژه‌های بخش شیلات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این حوزه ۹ پروژه شامل پرورش ماهی در قفس، پرورش آرتمیا، مزارع پرورش میگو، شهرک شیلاتی با سرمایه‌گذاری دوهزار و ۱۶۸ میلیارد تومان اجرا شده است.

رئیس سازمان  مدیریت و برنامه‌ریزی  استان بوشهر احداث مسکن مددجویان، گلخانه و اجرای طرح تحول کشاورزی را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: در این بخش‌ها بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

درویشی از اجرای ۷ طرح صنعتی تولیدی خبر داد و افزود: ۷ طرح، شامل تولید انواع محصولات پلاستیکی، ورق‌های دو جداره، کربنات کلسیم، تولید کاغذ، انواع الیاف و منسوجات بی‌بافت، کود کامل، شیمیایی فسفات، خط انتقال و بهینه سازی پمپاژ آبیاری نوین، و عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری از طرح‌های حوزه صنعت است.وی، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، هتل، اقامت‌گردی بوم‌گردی، هتل سنتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در بخش بنادر نیز پایانه کانتینری، صادراتی و ترانزیتی مجتمع بندری نگین بوشهر در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.

با تکمیل و افتتاح طرح‌های یاد شده ضمن اینکه تحول مهمی در اقتصاد کشور و منطقه ایجاد می‌کند تاثیرات مهمی در تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری به همراه دارد که نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد