تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آذر 1399 - 11:22
کد خبر : 76128

نماز باید منجر به اقامه عدل و انسانیت شود

نماز باید منجر به اقامه عدل و انسانیت شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در وبینار پیش اجلاس استانی نماز دانش آموزان در اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بیان داشت: هر نمازی انسان را از فحشا و منکر دور نمی کند بلکه نمازی که حقیقتا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در وبینار پیش اجلاس استانی نماز دانش آموزان در اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه بیان داشت: هر نمازی انسان را از فحشا و منکر دور نمی کند بلکه نمازی که حقیقتا اقامه شده باشد این نتایج را دارد.

او نماز را بالاترین و بهترین عامل و اساس دین دانست و افزود: نماز عمود دین و خیمه اسلام خواند شده و بهترین علامت مومنان نماز آنها و حفاظت از آن است.

امام جمعه کرمانشاه، نماز را نسخه شفابخش فرد و اجتماع بیان کرد و گفت: نماز سفارش حضرت عیسی (ع) و سایر پیامبران به اشکال مختلف بوده است.

آیت الله علما تاکید کرد: آن چیزی که می تواند ناهی از منکر باشد و ما را متدین و مومن به خدا کند، نماز است.

او افزود: تنها موعظه قرآن کریم نیز این است که قیام برای خدا داشته باشیم و اقامه نماز نیز مانند قیام لله است.

نماز دانش آموزان باید ارزیابی شود

حجت الاسلام والمسلمین اله رضا اکبری امام جمعه سنقر نیز در این جلسه خواستار ارزیابی وضعیت یادگیری نماز دانش آموزان شد و گفت: متاسفانه نماز در مدارس ما در حاشیه است و اصلا ارزیابی نمی شود که آیا دانش آموزان نماز خوان هستند یا نه.

وی تاکید کرد: مدیر مدرسه ای که دانش آموزانش نماز خواندن بلد نباشند باید مواخذه شود.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: باید برای ایجاد ضرورت برپا شدن نماز در مدارس در اولین گام با متولیان فرهنگ در مدارس جلسه تشکیل داد.

وی بیان داشت: کسی که نماز می خواند خودکشی نمی کند و معتاد نمی شود لذا اولین گام ایمان آوردن به آثار و برکات نماز است.

به باور او، خطر بی نمازی حتی از کرونا هم بدتر است چرا که که کرونا نهایت باعث کشته شدن انسان بشود اما بی نمازی می تواند جامعه را به جهنم تبدیل و باعث تنزل مقام انسان شود و او را در آتش جهنم گرفتار کند.

امام جمعه شهر سنقر در ادامه با اشاره به نقش خانواده ها و مدیران مدارس در نماز خوان شدن دانش آموزان گفت‌: خانواده و مدیران مدارسی که بچه های بی نماز تربیت می کنند در حقیقت دغدغه مند نیستند.

حجت الاسلام اکبری افزود: آنها یا نمی دانند که نماز چه آثاری دارد و یا اینکه خودشان هنوز به آثار نماز ایمان نیاورده اند.

وی بیان داشت: نماز در جامعه امنیت و آرامش ایجاد و از فساد جلوگیری می کند و در حقیقت جامعه بدون نماز ناامن است و دچار آسیب می شود.

او ادامه داد: اگر به نماز ایمان می داشتیم باید تمام امکاناتمان را برای نهادینه کردن آن به کار می بستیم همانگونه که برای کنترل کرونا تمام پروتکل ها نهادینه شدند چرا که این ویروس در جامعه قتل عام به راه انداخته بود و همه می دانستند که با کسی تعارف ندارد.

امام جمعه سنقر بار دیگر بر ارزیابی نماز تاکید کرد و گفت: برای سنجش میزان یادگیری دانش آموزان امتحان گرفته می شود اما باید پرسید که چه ابزاری برای نظارت بر نماز داریم؟

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد