تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 11:33
کد خبر : 15926

مظلومیت بانوان در حوزه ورزش با پیگیری مسوولان کمرنگ شود

مظلومیت بانوان در حوزه ورزش با  پیگیری مسوولان کمرنگ شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا از اصفهان، چهاردهمین  نشست رسمی شورای شهر کاشان، با حضور مسوولان هیات دوچرخه سواری کاشان برگزار شد. علاوه بر آن صحن علنی شاهد حضور رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و بیان دیدگاه ها و مسائل آنان در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا از اصفهان، چهاردهمین  نشست رسمی شورای شهر کاشان، با حضور مسوولان هیات دوچرخه سواری کاشان برگزار شد. علاوه بر آن صحن علنی شاهد حضور رئیس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و بیان دیدگاه ها و مسائل آنان در حوزه های بهداشتی و سلامت شهر بود.

رئیس شواری شهر کاشان در این نشست گفت: ترویج فرهنگ دوچرخه سواری می تواند در مباحثی همچون حل مشکلات ترافیکی ، ورزش همگانی و ورزش بانوان نقش موثری داشته باشد. ما باید عملا  فرهنگ سازی های لازم را در این زمینه با تصویب طرح ها و پیشنهاد های مناسب انجام دهیم.

علی رسول زاده افزود : در دوره چهارم شورا روی این سه موضوع (ترافیک،ورزش همگانی و مسائل بانوان)خوب برنامه ریزی نکردیم و باید شهرداری حل مشکل ترافیک را  در اولویت کارهای خود قرار دهد و اولین قدم ما حل مشکل ترافیک کاشان باشد.

وی اظهار کرد: امروزه ترافیک یک دغدغه همگانی در کاشان شده است و مطالبات مردم باعث شده توجه به این موضوع در اولویت طرح های شورا و شهرداری قرار گیرد و حل آن یک کار زیربنایی، فنی و کارشناسی است که استفاده شهروندان از دوچرخه به جای ماشین می تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

وی با اشاره به اینکه شورا توجه خود را به توسعه ورزش همگانی به جای ورزش تیمی و قهرمانی قرار داده است، افزود: اگر سلامت جامعه را می خواهیم باید به جای شعار در عمل  ثابت کنیم و اگر بسترهای ورزش همگانی مانند دوچرخه سواری را فراهم نکنیم  هزینه های سنگین تری در بیمارستان خواهیم پرداخت.

رسول زاده بی توجهی به مسائل بانوان را ناشی از فرهنگ عمومی شهرکاشان دانست و افزود: خانم پدرام فر با ورود به شورای پنجم عملا به دنبال توجه به حقوق بانوان بود و باید زمینه های فرهنگی را برای نقش آفرینی بانوان  در امور مختلف را فراهم کنیم که کمیسیون فرهنگی شورای شهر باید برنامه های مورد نظرش را در این زمینه ارائه دهد.

عفت پدرام فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه امیدوارم مظلومیت بانوان در حوزه ورزش با  پیگیری مسوولان کمرنگ شود، افزود: دختران هم مانند پسران نیازمند تخلیه هیجانات خود هستند ولی امکانات مناسبی در شهر وجود ندارد که برنامه ریزی بیشتری در اهمیت  در حوزه ورزش بانوان را در شهر می طلبد.

وی تصریح کرد: باید برای کاهش فساد در یک شهر سلامت خانواده ها را بالا ببریم و تا وقتی که هیچ توجهی به ورزش بانوان نشود  نتیجه اش افزایش آمار طلاق و بیماری های روحی و جسمی می شود که تاثیر منفی بر روحیه خانواده ها دارد که در نهایت تمام این مشکلات بر روی جامعه شهری اثر می گذارد.

وی گفت: اگر امروز به بانوان در شهر کاشان توجه نشده است مقصر آقایان هستند چون به آنها میدان داده نشده است و آقایان در حق آنها ظلم می کنند آن هم  در شهر دارالمومنین که در آن قرآن تلاوت و تفسیر می شود.

پدرام فر خاطرنشان کرد: برای اولین بار یک زن به عنوان یکی از اعضای شورای شهر کاشان انتخاب شده است،ولی حتی برای ریاست یک کمیسیون در شورا به وی میدان داده نمی شود.برخی ۱۴ سال در شورا هستند و با کسب تجربیات در این مدت تبدیل به یک مدیر مجرب شده اند ولی برای من که چهار ماه در شورا هستم اجازه کسب تجربه داده نمی شود.

 

سید مهدی ناظم رضوی عضو دیگر شورای شهر گفت:با توجه به مباحث آلودگی و ترافیک در کاشان باید موضوع دوچرخه سواری شهروندان را جدی بگیریم و اقدامات مناسبی همچون فعال کردن ایستگاه های دوچرخه  را برای شهروندان فعال  کنیم.

ناظم رضوی  افزود: شهر کاشان مسطح است که زمینه ترویج و استفاده از دوچرخه را تسهیل نموده است پس باید شورای ترافیک  و شهرداری با یک نگرش جدید و اجرایی در این زمینه پای به میدان بگذارند.

 

علیرضا مفرح رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز در این نشست گفت:  برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری باید زیرساخت لازم را در شهر ایجاد کنیم  و این فرهنگ را از حالت برگزای جلسات به صورت اجرایی تبدیل کنیم و با اتخاذ مصوباتی  شهرداری را موظف به این کار کنیم.

علی هاشمی طاهری عضو دیگر شورا اظهار کرد: شهرداری قبلا اقداماتی در زمینه ترویج استفاده از دوچرخه در شهر انجام داده است  که باید بررسی کرد که چرا اجرایی نشده است و  قرار بود برخی خیابان ها را یک طرفه کنند تا شهروندان نسبت به انجام ورزش های همگانی پیاده روی و دوچرخه سواری ترغیب شوند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد