تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 14:35
کد خبر : 75756

۳۳هزارو ۶۶۱ خانوار در گچساران غربالگری کرونا شدند

۳۳هزارو ۶۶۱ خانوار در گچساران غربالگری کرونا شدند

سرهنگ سیدعلی اصغر نورایی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۶۵  تیم ۲ نفره در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان کار مراقبت و رصد اولیه را انجام می دهند. وی بیان کرد:

سرهنگ سیدعلی اصغر نورایی نسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۶۵  تیم ۲ نفره در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان کار مراقبت و رصد اولیه را انجام می دهند.

وی بیان کرد: به ازای هر ۴۰ خانوار یک تیم ۲ نفره تشکیل شده که کار مراقبت و رصد اولیه را در این طرح انجام می دهد.

نورایی نسب ابراز کرد: در این طرح تاکنون پنج هزارو ۹۳ سالمند در معرض خطر کرونا و چهار هزارو ۸۷۴ بیمار زمینه ای شناسایی شده است.

وی گفت: همچنین در طرح محله محور۶۱ تیم نظارتی تشکیل شده که بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی دربازار و ادارات نظارت خواهد کرد.

نورایی نسب با بیان اینکه در طرح محله محور ۶۴ تیم حمایتی تشکیل شده، گفت: حمایت از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری های خاص و غیرواگیر از وظایف تیم های حمایتی است و تاکنون در این طرح ۱۷۵ نفر شناسایی و به آنها بسته معیشتی پرداخت شد.

نورایی نشب تصریح کرد: قبل از اجرای طرح شهید سلیمان پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت کار اجرای این طرح در این شهرستان تشکیل و وظایف هر کدام از این کمیته‌ها از قبل مشخص و برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد:  نظارت بر هر ۴۰ خانوار بر عهده یک تیم عملیاتی است که هر ۲ روز یکبار وضعیت خانواده ها را بررسی می کند.

نورایی نسب اظهار داشت: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمانهای مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

وی گفت: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشترو نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد