تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1396 - 11:08
کد خبر : 7566

ویژگی‌های نمایشگاه قرآن از نگاه یک پیشکسوت قرآنی کشور

ویژگی‌های نمایشگاه قرآن از نگاه یک پیشکسوت قرآنی کشور

محمد سعید مسعودی، پیشکسوت قرآنی کشور و استان فارس در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به تبیین انتظارات خود از نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآن باید بتواند مردم را بیشتر با فعالیت‌های قرآنی مختلف قرآنی اعم از قرائت، فهم، تدبر و تفسیر قرآن کریم آشنا

محمد سعید مسعودی، پیشکسوت قرآنی کشور و استان فارس در حاشیه برپایی نمایشگاه قرآن فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به تبیین انتظارات خود از نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآن باید بتواند مردم را بیشتر با فعالیت‌های قرآنی مختلف قرآنی اعم از قرائت، فهم، تدبر و تفسیر قرآن کریم آشنا کند.

ارائه کارهای قرآنی نباید تنها به ایام ماه مبارک رمضان اکتفا شود

وی با بیان اینکه در این زمینه‌ها کم کار شده است، افزود: ارائه کارهای قرآنی نباید تنها به ایام ماه مبارک رمضان اکتفا شود بلکه باید کارهای جدیدتری در طول سال ارائه شود.

مسعودی با بیان اینکه برای اعتلای فعالیت‌های قرآنی نباید تنها به تلاوت قرآن اکتفا کرد، گفت: باید کارهای به روز ارائه شود ضمن اینکه خلاقیت و نوآوری در نمایشگاه بسیار مهم است و این مسئله‌ای است که می‌تواند مردم بیشتری را جذب کند.

لزوم ارائه نمایش‌های قرآنی در نمایشگاه‌ها

این پیشکسوت قرآنی کشورمان پیشنهاد داد تا در نمایشگاه قرآن، نمایش‌های خوبی در زمینه آموزه‌های قرآنی همراه با مضمون ارائه شوند یا اینکه از موسیقی‌های مشروع و مذهبی در نمایشگاه استفاده شود چرا که در این زمانه اگر این موارد نباشد، مردم کمتری جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی قرآنی به‌صورت مختصر می‌تواند در نمایشگاه قرآن ارائه شود و در آنجا اساتیدی حضور یافته و تدریس کنند و یا اینکه حتی کارگاه‌هایی برای آموزش صحیح‌خوانی نماز برای مردم برپا شود.

کتاب‌های تخصصی قرآنی از اساتید مختلف در نمایشگاه قرآن ارائه شود

مسعودی، همچنین خواستار ارائه کتاب‌های تخصصی قرآنی از اساتید مختلف در نمایشگاه قرآن شد و گفت: در زمینه قرائت و صوت و لحن قرآن کریم خوب است منابعی در این نمایشگاه ارائه شود و در این زمینه نیز تبلیغات مؤثری صورت گیرد.

این قاری برجسته فارس یادآور شد: افراد زیادی هستند که می‌خواهند آهنگ قرآن را یاد بگیرند اما راه‌های آن را نمی‌دانند لذا باید در این قسمت کار شود و به آن‌ها نشان داده شود که راه‌‌های پیشرفت در زمینه قرائت قرآن کریم کدام است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد