تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 10:15
کد خبر : 15912

دلایل انتخاب فضای مجازی برای عنوان اجلاس سراسری نماز

دلایل انتخاب فضای مجازی برای عنوان اجلاس سراسری نماز

مسعود دریس، مدیر فضای مجازی و امور استان‌ها و سخنگوی اجلاس سراسری نماز در ستاد اقامه نماز کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اجلاس سراسری نماز با موضوع فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری که فرمودند باید در زمینه فضای مجازی حرکت سنجیده‌ای داشته باشیم و

مسعود دریس، مدیر فضای مجازی و امور استان‌ها و سخنگوی اجلاس سراسری نماز در ستاد اقامه نماز کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اجلاس سراسری نماز با موضوع فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری که فرمودند باید در زمینه فضای مجازی حرکت سنجیده‌ای داشته باشیم و برای تولید محتوای اسلامی متقن در فضای مجازی اقدام کنیم و همچنین با توجه به نیاز مخاطبان، تلاش کردیم اجلاس را به این سمت و سو سوق دهیم.
وی افزود: علی‌القاعده هدفی که به دنبال آن هستیم این است که با توجه به اینکه در فضای حقیقی، نماز مؤثرترین عامل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، نورافشانی نماز در در فضای اجتماعی هم می‌تواند مردم را نسبت به فضای مجازی ایمن کند و از خطر مصون بدارد.
دریس یادآور شد: هرچقدر بتوانیم نور نماز را در فضای مجاز ترویج و تبلیغ کنیم مطمعنا از آسیب‌های مترتب در فضای مجازی جلوگیری می‌کنیم. با توجه به اینکه رسانه شما قرآنی است باید اشاره‌ای قرآنی کنم که عامل اصلی سقوط مسلمانان در آندلس، ضایع کردن نماز است که در آیه ۵۹ سوره مریم به آن اشاره شده است.
وی ادامه داد: امروز هم دشمن با تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای انحطاط و فروپاشی خانواده ما و نابودی نسل جوان در تلاش است تا جمهوری اسلامی را تبدیل به آندلس کند بنابراین برای ایمن سازی شبکه های اجتماعی، پرداختن به آثار تربیتی و فواید نماز نقش بسزایی در مصون سازی کاربران دارد.
سخنگوی اجلاس سراسری نماز عنوان کرد: وقتی اجلاس سراسری نماز را عنوان سازی می‌کنیم قطعا به دنبا سوق دادن همه مردم به سمت آن هدف هستیم. الان پیش اجلاسیه‌ها در همه استان‌ها با حضور مسئولان و مردم در حال اجرا است وفراخوانی فرهنگی- هنری در این راستا داده‌ایم. همچنین یک نمایشگاه را قبل از اجلاس سراسری نماز در هرمزگان خواهیم داشت و همه آثار تولیدی را رونمایی خواهیم کرد.
دریس تأکید کرد: اجلاس سراسری نماز به تعبیر آقای قرائتی همانند یک اذان است و باید بعد از آن نماز خوانده شود و باید پیامی داشته باشد و پیامش هم این است که با استفاده از این امکانات در عرصه فضای مجازی، بسیاری از مخاطرات را تبدیل به فرصت کنیم و نهایت استفاده را ببریم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد