تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 - 7:43
کد خبر : 75292

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۷ آذر

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۷ آذر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر در محل ایستگاه مترو برج میلاد با حضور استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و جمعی از مسئولان برگزار شد. در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر در محل ایستگاه مترو برج میلاد با حضور استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و جمعی از مسئولان برگزار شد. در این مراسم رئیس ‌جمهوری همزمان با افتتاح طرح‌های شاخص شهرداری‌های سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس دستور افتتاح این دو ایستگاه را صادر کرد.

ایستگاه برج میلاد در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان میلاد در عمق ۵۵ متری زمین و در مسیر خط ۷ مترو تهران واقع شده است. خط هفت مترو تهران به ‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ایستگاه امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور(پایین تر از میدان شهدا، جنب تونل زیرگذر امیرکبیر) بیست و یکمین ایستگاه خط ۶ متروی تهران، در عمق ۳۰ متری زمین احداث شده و تجهیزات مختلفی همانند آسانسور، پله خروج اضطراری و ورودی مخصوص جهت تردد افراد کم توان در آن تدارک دیده شده است. خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر (۱۰ کیلومتر فعال) با ۳۱ ایستگاه است که پنج ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین (ع)، بعثت و کیانشهر تاکنون افتتاح شده‌اند.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) و محله نفرآباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین (ع) با خط ۲، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

افزایش نرخ معاینه فنی خودروهای سبک

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: از ۲۷ آذر و براساس مصوبه دولت قیمت انجام آزمون معاینه فنی خودروهای سبک با افزایش ۱۰ هزار تومانی ۴۷ هزار تومان شد، این افزایش نرخ معاینه براساس مصوبه دولت در سامانه سیمفا وزارت کشور به صورت سراسری در کل مراکز معاینه فنی کشور اعمال و مراکز تهران نیز براساس قیمت جدید فعالیت می‌کنند.

اکران تبلیغات فرهنگی با موضوع شب یلدا و روز پرستار در تهران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: این سازمان امسال برای قدردانی از تلاش فداکارانه و زحمات شبانه‌روزی کادر درمان به ویژه جامعه پرستاری برای مبارزه با کرونا و مصادف شدن این روز با شب یلدا، طرح‌های مشترکی را با این دو مناسبت اکران می‌کند، آثار به گونه‌ای بسیار خلاقانه و هنری طراحی و تهیه شده‌اند که علاوه بر پرداختن به موضوع قدردانی از کادر درمان به خصوص جامعه پرستاری، به موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شب یلدا نیز اشاره کرده است.

رونمایی از نخستین فروشگاه گلماند تهران

طرح ابتکاری مشترک راه‌اندازی فروشگاه گلماند مدیریت شهری منطقه ۱۸ و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با حضور معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شهردار منطقه، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به بهره‌برداری رسید، بر اساس این طرح، شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک خانگی خویش، گلدان‌های گل دریافت و حتی در ایام شیوع ویروس کرونا نیز با برقراری یک تماس تلفنی، از خدمات این فروشگاه بهره‌مند شوند.

نخستین فروشگاه گلماند پایتخت واقع در بزرگراه فتح، پل شیر پاستوریزه، خیابان ۴۵ متری زرند، بعداز پل زیر گذر، خیابان شهیدوثوقی، جنب مجموعه ورزشی شهیدان قربانی دستجردی واقع شده است.

دستگیری سارق دریچه‌های فاضلاب در جنوب تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای دریچه‌های فاضلاب در جنوب این شهر با ۳۰ فقره سرقت خبر داد، متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اعتراف به ۴۰ فقره سرقت لوازم خودرو

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم و محتویات خودرو گفت: از مخفیگاه متهم در شهرستان شهریار مقادیر فراوانی اموال مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف شد و وی به ۴۰ فقره سرقت در مناطق مختلف تهران اعتراف کرد.

دستگیری عاملان قمه کشی و شرارت در رباط‌کریم

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: عاملان قمه کشی و شرارت در آبشناسان شهرستان رباط‌کریم شناسایی و دستگیر شدند، متهمان در تحقیقات اولیه به اقدامات مجرمانه خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۲۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف کالای قاچاق شامل بلورجات، لوازم خانگی و آلات موسیقی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در سوله‌ای در جنوب پایتخت خبر داد، با دستور قضائی سوله پلمب و کالای کشف شده تحویل مقامات شد، یک نفر نیز دستگیر شد و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۷۵۰ کیلو مکمل بدنسازی تقلبی در مرکز تهران

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری تولیدکننده مکمل‌های بدنسازی تقلبی در یک واحد صنفی در خیابان ناصر خسرو گفت: از این واحد صنفی ۷۵۰ کیلو مکمل قلابی کشف شد و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده با هماهنگی مقام قضائی برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال یافت.

کشف ۳ تن مواد مخدر در بونکر سوخت

پلیس اعلام کرد: حدود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر جاسازی شده در بونکر سوخت در عملیات تعقیب و گریز پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر در ملارد کشف و ضبط، یک دستگاه تانکر گاز توقیف و دو نفر دستگیر شدند.

کشف ۲۱۷ تن ورق استیل احتکاری در شهرستان ری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اعلام کرد: بازرسان این اداره در قالب طرح تشدید بازرسی از انبارهای جنوب پایتخت، ۲۱۷ تن انواع ورق استیل احتکاری به ارزش تقریبی ۲۷ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال را کشف کردند، صاحبان این کالاها برای ادامه روند رسیدگی پرونده هایشان به مراجع قضایی معرفی شدند.

آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی فیروزکوه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: ۳۰هزار مترمربع از اراضی این شهرستان در بستر و حریم رودخانه ساواشی واقع در منطقه نام‌آور به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال در راستای اعمال تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، از طریق تخریب ساخت ‌و ساز غیرمجاز آزادسازی شد.

آزادسازی ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی پیشوا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان پیشوا گفت: با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۵۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در روستای یوسف‌آباد و محمودآباد پیشوا با حکم قضایی تخریب و ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی آزادسازی و به حالت اولیه بازگشت.

رفع تصرف بیش از ۲هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: با هدف حفظ عرصه‌های ملی و انفال ۲هزار و۸۶۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک سرخ چشمه در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با صدور دستور دادستان و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

۳ کشته و ۴ زخمی در پی انفجار منزل مسکونی در پاکدشت

استان تهران روز گذشته شاهد حوادثی از جمله تخریب منزل مسکونی در پی انفجار بود؛ سرتیم گروه امداد آتش‌نشانی شهر شریف‌آباد شهرستان پاکدشت استان تهران گفت: منزل مسکونی یک طبقه به دلیل نشست و انباشت گاز در روستای علی‌آباد از توابع این شهرستان به طور کامل تخریب شد، در این حادثه سه تن کشته و چهار تن مصدوم شدند، این منزل فاقد گاز شهری بود و ساکنان آن از کپسول‌های مایع استفاده می‌کردند.

نجات کارگر ورامینی در مخزن سوخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: کارگری که دو روز قبل در مخزن سوخت زیرزمینی گرفتار شده بود، با تلاش آتش‌نشانان، از عمق مخزن نجات یافته و برای دریافت خدمات درمانی، تحویل عوامل اورژانس شد.

مهار آتش‌سوزی در مجتمع تجاری گل نرگس ورامین

همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ورامین از وقوع آتش‌سوزی در طبقات فوقانی و شهربازی مجتمع تجاری گل نرگس این شهرستان ورامین خبر داد که با تلاش آتش‌نشانان، حریق مهار شد، این حادثه هیچگونه خسارت جانی به همراه نداشت.

مصدومیت ۴راکب موتورسیکلت در برخورد با کامیونت

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، یک دستگاه کامیونت باری و یک دستگاه موتورسیکلت که با چهار راکب در حال حرکت در خیابان‌های محله علی‌آباد بود به علت نامشخصی به شدت با یکدیگر برخورد کردند، در این حادثه، راکبان موتورسیکلت؛ یک مرد و زن ۴۵ و ۳۶ ساله و دو کودک ۸ و ۹ ساله بودند، دچار آسیب دیدگی جدی شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

انفجار یک منزل مسکونی در شرق تهران

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در پی حادثه انفجار گاز شهری در طبقه اول ساختمان سه طبقه مسکونی واقع در منطقه نارمک، یک نفر دچار سوختگی شد که بلافاصله با کمک آتش‌نشانان از محل خارج و تحویل امدادگران اورژانس شد.

همچنین در پی سانحه رانندگی در بزرگراه شهید آوینی تهران و برخورد تانکر ۳۰ هزار لیتری حامل مازوت با یک دستگاه خودرو برلیانس ترافیک زیادی در محل ایجاد شد، این حادثه مصدوم نداشت و با کمک آتش‌نشانان راننده هر دو خودرو به سلامت خارج شدند و از نشت ماده سوختی نیز جلوگیری شد.

برف‌روبی ۹۳۰ کیلومتر از مسیرهای استان تهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: عملیات برف‌روبی ۹۳۰ کیلومتری مسیرهای درگیر برف این استان با همکاری ۱۵۰ راهدار و ۸۲ دستگاه خودرو برف‌روب انجام شد، از عصر چهارشنبه تا بامداد پنجشنبه در مسیرهای کوهستانی شاهد بارش برف بودیم که در مسیرهای هراز محدوده امامزاده هاشم (ع) و آزاد راه تهران- شمال این بارش ها بیشتر بود.

آغاز پویش «یک بعلاوه یک» در تهران

معاون شهردار تهران گفت: پویش «یک بعلاوه یک» با مشارکت کارکنان این نهاد و راهبری معاونت‌های امور اجتماعی و فرهنگی و توسعه منابع انسانی در جذب کمک برای تهیه سبد حمایتی اقشار کم‌برخوردار آغاز شد، مرحله اول اجرای این طرح با مشارکت کارکنان شهرداری در تامین هزینه شب یلدا برای خانواده کودکان کار برگزارمی‌شود. جلب مشارکت‌های مردمی و همراهی سازمان‌ها برای یاری رساندن به طبقات و اقشار محروم جامعه را از اهداف پویش «یک بعلاوه یک» است.

توزیع ۸ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان شهرستان ری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در سومین مرحله از رزمایش همدلی و کمک مومنانه اوقاف(طرح حاج قاسم سلیمانی) در بقعه شیخ صدوق(ره) شهرری اعلام کرد: در قالب این طرح، هشت هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیون ریال میان نیازمندان شهرستان ری توزیع شد.

سومین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه همزمان در سه امامزاده شعیب(ع) روستای فیروزآباد، امامزاده اسماعیل(ع) و ابراهیم(ع) بخش کهریزک و امامزاده عبدالله(ع) شهرری نیز برگزار شد.

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان قرچک

فرماندار قرچک در آئین توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا گفت: به منظور تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مواسات و همدلی مؤمنانه و در راستای اجرای طرح مقابله با کرونای شهید حاج قاسم سلیمانی، یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در این شهرستان توزیع شد.

بازدید مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ورامین

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سفر یک‌روزه به ورامین با همراهی به همراه امام جمعه موقت، فرماندار و دیگر مسئولان از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی این شهرستان؛ تولید قارچ، پرورش زالو، تولید الک‌های دستی، کارگاه قالیشویی، کارگاه قالی‌بافی و واحدهای تولید چرم بازدید کرد.

آغاز احداث ۲ مدرسه خیرساز در پاکدشت

آیین کلنگ‌زنی احداث مدرسه ۱۲ کلاسه «زنده یاد لطف‌الله آقا محسنی» در زمینی به مساحت ۳ هزارو ۳۰۰ مترمربع در شهر پاکدشت و هنرستان دخترانه گل و گیاه «زنده یاد اسمعیل رامیاد» در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در روستای گلزار با حضور فرماندار شهرستان پاکدشت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش پاکدشت، خیرین مدرسه ساز و سایر مسئولان برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد