تاریخ انتشار : جمعه 29 شهریور 1398 - 7:51
کد خبر : 64289

وزیرخارجه آمریکا و اتهام فساد به دولت افغانستان

وزیرخارجه آمریکا و اتهام فساد به دولت افغانستان

– اخبار بین الملل – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به افغانستان که قرار بود صرف یک پروژه زیرساخت انرژی شود، بدلیل ناکامی دولت کابل در مبارزه با

– اخبار بین الملل –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایک پامپئو» وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به افغانستان که قرار بود صرف یک پروژه زیرساخت انرژی شود، بدلیل ناکامی دولت کابل در مبارزه با فساد اداری لغو شده است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دولت افغانستان توانایی در مدیریت شفاف منابع و کمک‌های آمریکا را ندارد.

پامپئو گفته که بخاطر مشخص بودن فساد در دولت افغانستان و سوء مدیریت مالی، دولت آمریکا در حدود ۱۰۰ میلیون دلار را که برای پروژه بزرگ زیرساخت انرژی در نظر گرفته شده بود، به خزانه باز می‌گرداند.

رسانه آمریکایی: مشکلات افغانستان به دلیل ناکامی دولت در مهار فساد اداری استنقش آمریکا در گسترش فساد اقتصادی افغانستان«سیگار»: کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان سبب گسترش فساد در این کشور شد

این در حالی است که «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش چندی قبل خود گفته بود: مبالغی را که اداره توسعه بین‌المللی آمریکا موسوم به «USAID» در افغانستان هزینه کرده سبب گسترش فساد در افغانستان شده است.

وی سپکو همچنین تاکید کرد: مبالغ هنگفتی که برای کسب نتایج سریع برای با ثبات‌سازی افغانستان هزینه شده بود اغلب سبب وخیم‌تر شدن بحران، ایجاد فساد و تقویت حمایت از مخالفان مسلح دولت افغانستان شده است.

رسانه‌ آمریکایی «شیکاگو تریبون» نیز نوشته بود که صلح در افغانستان تنها از طریق مذاکره با طالبان امکانپذیر است زیرا مردم حکومت سایه این گروه را به دلیل فساد اداری گسترده در دولت این کشور پذیرفته‌اند.

با این حال، مردم در کابل پایتخت افغانستان و یازده ولایت دیگر از یکشنبه گذشته تاکنون بدلیل قطع مسیر انتقال برق ازبکستان و تاجیکستان دسترسی به برق ندارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد