تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 8:10
کد خبر : 75049

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته

مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کیفیت هوای تهران روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان بود که در ساعت ۲۱ با شاخص

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، کیفیت هوای تهران روز گذشته از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان بود که در ساعت ۲۱ با شاخص ۱۵۲ برای همه افراد جامعه ناسالم شد.

بستری شدن ۳۷۴ بیمار جدید کرونایی در تهران

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۴ بیمار جدید در بخش‌های کرونا بستری شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۱۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند، بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر نیز با علامت‌های مشکوک کرونا به بخش‌های بهداشتی و درمانی به صورت سرپایی مراجعه داشته‌اند و ۵۶ بیمار نیز جان خود را ز دست دادند.

همچنان ۳هزار و یکصد بیمار در بیمارستان‌های تخصیص یافته به کرونا در استان تهران تحت درمان هستند که از مجموع این افراد یکهزار و ۱۷۴ بیمار به بخش‌های مراقبت ویژه ارجاع داده شده‌اند.

اختتامیه جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی به همت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران و مشارکت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با حضور شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، وزیر علوم، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی معماری و شهرساز کشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به صورت مجازی برگزار شد، وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهوری نیز پیام‌هایی به این جشنواره ارسال کردند.

در این آیین آثار پژوهشی برتر در ۱۰ محور مدیریت ایمنی و بحران شهری، حمل و نقل و ترافیک، سلامت شهری، کاربست پروژه‌های شهری، توسعه مدیریت روستایی، شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، مالی و اقتصاد شهری و نوآوری شهری و خدمات شهری، محیط زیست و انرژی انجام داده بودند، معرفی شدند.

انتخاب شهرداری تهران به عنوان نهاد برتر در به‌ کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر

شهرداری تهران در پنجمین همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر ایران و آیین اعطای دومین جایزه ملی انرژی‌های تجدید در میان نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان نهاد برتر انتخاب شد، به گفته شهردار تهران، تاکنون نصب هفت هزار و ۷۶۰ پایه چراغ خورشیدی، تأمین روشنایی هزار و ۵۷ ایستگاه اتوبوس از طریق مدول‌های خورشیدی، تجهیز ۴ هزار و ۲۰۰ چراغ ترافیک به سولار و … در سطح مناطق ۲۲گانه انجام شده است.

آغاز فاز دوم پویش «موتورسوار خوب» در تهران

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به آغاز فاز دوم پویش «موتورسوار خوب» گفت: این پویش با محوریت ترددنکردن موتورسیکلت‌ها در خط ویژه، تونل‌های شهری، مسیرهای ممنوع‌العبور و پیاده‌راه و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی و تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیارسازی و آگاه‌سازی خانواده آنان و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بار و…) در پایتخت راه‌اندازی شده است.

آغاز فاز اول طرح کاهش مصرف انرژی در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: گام اول طرح کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی در ساختمان‌های عمومی منطقه ۱۹ با اجرای پروژه ممیزی انرژی در ۱۶ ساختمان اداری شهرداری منطقه به صورت پایلوت آغاز شده است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری و معاونت علمی ریاست‌جمهوری

تفاهمنامه همکاری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای راه‌اندازی مرکز نوآوری «شهر آماده» در زمینه مدیریت بحران به امضای روسای این نهادها رسید.

امضای تفاهم‌نامه شهرداری و میراث فرهنگی استان تهران

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در راستای ترویج فرهنگ گردشگری، توسعه و ترویج خدمات مسافرتی و گردشگری شهری و تبیین هویت پایتخت به عنوان یک شهر گردشگرپذیر امضا شد.

جشنواره خرمالو کن

سومین جشنواره «خرمالو کن» در آستانه شب یلدا به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ با حضور شهردار، سرپرست توسعه منابع انسانی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و شهردار ناحیه دو منطقه، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، نماینده امام جمعه کن، شورایاران و معتمدان محله‌ کن در یکی از باغات خرمالو روستای کن برگزار و از تمبر پل آجری این روستا رونمایی شد.

هرس ۲۵۰۰ اصله درخت در معابر شهرری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران – شهرری گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌ها با هدف آراستگی بصری، حفظ زیبایی و مقاوم‌سازی از نیمه آذرماه با اولویت بزرگراه‌ها و معابر اصلی منطقه آغاز و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت اکالیپتوس، توت، نارون و زبان گنجشک هرس شده است.

آغاز آماده‌سازی فاز ١٢ پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی فاز ۱۲ پردیس توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نزدیکی روستای واصفجان گفت: ساخت منازل ویلایی و تراسه این فاز با حفظ نما و منظر و بدون آسیب رساندن به بافت قدیمی روستا اجرا می‌شود.

برگزاری دوره آموزشی مجریان انتخابات ۱۴۰۰ در شهرری

نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات خردادماه سال ۱۴۰۰ استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و سمنان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور، مدیرکل دفتر انتخابات کشور، استاندار تهران، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، فرماندار ویژه شهرستان ری و معاون استاندار تهران و سایر مسئولان در محل تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور و هیات همراه در بدو ورود به آستان مقدس حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادای احترام کردند، همچنین این هیات از کارگاه ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بازدید کردند.

کلاهبرداری با سوء استفاده از مدارک شناسایی سرقتی

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران اعلام کرد: اعضای یک تیم کلاهبرداری حرفه‌ای که اقدام به تخلیه حساب بانکی شاکی و خرید اینترنتی با سوء استفاده از مدارک شناسایی سرقتی می‌کردند، شناسایی شدند و نفر اصلی تیم دستگیر شد. متهم در بررسی فنی پلیس و مشاهده ادله جرم به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه‌اش را کسب منافع مالی عنوان کرد.

دستگیری سارق و زورگیر حرفه‌ای تهران با شلیک تیر هوایی

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ماموران کلانتری تجریش با شلیک تیر هوایی موفق به دستگیری زورگیر حرفه‌ای و کشف ٧٠ تلفن همراه سرقتی از وی شدند، تاکنون تعدادی از مال‌باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

اعتراف به ۴۵ فقره موبایل قاپی در تهران

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۲ موبایل قاپ گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۴۵ فقره سرقت و فروش آنها به تعدادی مالخر برای تامین هزینه‌های زندگی اعتراف کردند، تاکنون تمامی مال‌باختگان شناسایی شدند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مالخران کماکان ادامه دارد.

دستگیری سارق منازل غرب تهران

رئیس کلانتری جنت‌آباد از شناسایی و دستگیری سارقی که با تهدید مال‌باخته اموال منازلشان را در غرب تهران سرقت می‌کرد، خبر داد و گفت: متهم به چهار فقره سرقت منزل اعتراف کرده است و با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۲۰۶ کیلوگرم تریاک در تهران

پلیس تهران اعلام کرد: در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و کرمان یک سوداگر مرگ دستگیر و از خودروی وی، بیش از ۲۰۶ کیلوگرم تریاک کشف شد، متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در استان کرمان منتقل و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کشف ۳۸۵ میلیارد تومان کالای قاچاق و احتکار شده در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد:‌ در اجرای طرح استانی مبارزه با قاچاق و احتکار کالا با اولویت کالاهای اساسی و هدف (گمرکی، دخانی، ترانزیتی، ممنوعه) با حضور معاونان دادستان شهرستان ری و نمایندگان اداره صمت شهرستان ری از ۱۱۰ باب انبار مجاز و غیرمجاز دپوی انواع کالا در شهرستان ری و تهران بازرسی شد و ۳۸۵ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق و احتکاری کشف و ۱۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

امحای بیش از ۵ تن مواد مخدر در ملارد

براساس اعلام پلیس، پنج تن و ۴۸۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده در غرب استان تهران توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر در اخترآباد ملارد امحاء شد.

دستگیری ۱۳ عضو یک شرکت هرمی

رئیس کلانتری کهریزک با اشاره به انهدام یک شرکت هرمی گفت: در این عملیات پلیسی ۱۳ تن از اعضای این شرکت هرمی دستگیر و در بازرسی از منزل متهمان، ۱۵۰ جلد کتاب و جزوه آموزشی، هفت دستگاه رایانه نیز کشف شد.

کشف ۱۸۸ کیلوگرم غذای حیوانات قاچاق در تهران

فرمانده یگان امداد پلیس تهران با اشاره به کشف ۱۸۸ کیلوگرم غذای حیوانات قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در محدوده خیابان «بهار» گفت: راننده این خودرو دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس پیشگیری تهران شد.

دستگیری سارق احشام ورامین

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین گفت: سارق ۱۵۰ رأس گوسفند زنده به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال در بخش جوادآباد ورامین دستگیر و گوسفندان تحویل مالباخته شد.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در دماوند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند اعلام کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و پلیس امنیت نیروی انتظامی شهرستان چهار شکارچی غیرمجاز را دستگیر و متخلفان به همراه سه قبضه سلاح و ۲۰۰ فشنگ تحویل مراجع قضایی شدند، در بازرسی از مخفیگاه متخلفان ۲ راس قوچ، چهار راس کل وحشی، ۵۶ قطعه ماهی قزل‌آلای خال قرمز نایاب و در معرض انقراض و ۲ عدد کبک به همراه ۲ راس کل و بز و یک قلاده عقاب خشک شده(تاکسی درمی) کشف و ضبط شد.

یک کشته در پی برخورد خودرو سواری با گاردریل

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، بامداد چهارشنبه در محدوده غرب به شرق بزرگراه آزادگان، نرسیده به ماست‌بندی، یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ به همراه دو نفر سرنشین مرد حدود ۳۰ ساله بنا به دلایل نامعلوم، از مسیر خود منحرف و با گاردریل‌های کنار بزرگراه در مسیر تندرو برخورد کرد.

در این حادثه یکی از سرنشینان، قبل از رسیدن آتش‌نشانان از داخل خودرو به خارج هدایت شده بود اما متاسفانه نفر دیگر در داخل خودرو محبوس شده و خودرو نیز به طور کاملا شعله‌ور و سرنشین دچار سوختگی کامل شده بود، آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی، همزمان با ایمن سازی محل حادثه شعله های آتش را مهار کردند.

مهار آتش‌سوزی خودروی ون در شهر ری، مهار آتش‌سوزی قهوه خانه در محله شادآباد و نجات راننده محبوس در خودرو سواری در پی برخورد شدید و واژگونی خودرو با گاردریل در آزادراه تهران-قم از جمله عملیات آتش‌نشانان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

برگزاری چهارمین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه

چهارمین مرحله رزمایش همدلی و کمک مومنانه (پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در مصلی حرم عبدالعظیم (ع) برگزار و ۷هزار بسته معیشتی توزیع شد.

همچنین در این مراسم از خانواده های شهدای سلامت استان تهران، شهدای مدافع حرم، جامعه پرستاران و پزشکان، تطهیرکنندگان بهشت زهرا (س)، جهادگران بسیجی و خیران تجلیل شد.

آغاز به کار رسمی جشنواره «ریتکس»

آیین آغاز به کار رسمی دبیرخانه و فراخوان جشنواره پژوهش‌های کاربردی و مسئله محور «ریتکس» به همراه رونمایی از پوستر جشنواره، رونمایی از کتاب دانش ثروت (۴)، راه‌اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس به مناسبت گرامیداشت هفته فناوری و پژوهش با حضور مسئولان پارک فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در سالن اجتماعات پارک فناوری پردیس برگزار شد.

تجدید میثاق کارکنان سازمان پرستاری کشور با آرمان‌های امام راحل

جمعی از کارکنان سازمان پرستاری کشور به مناسبت آغاز هفته پرستار با حضور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر امام راحل با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای ایشان، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند، ۲۶ آذر تا دوم دی هفته پرستار نامگذاری شده و ۳۰ آذر همزمان با ولادت حضرت زینت(س) روز پرستار است.  

راه‌اندازی مجدد مرکز خیریه دیالیز امام علی(ع) شهرستان قدس

مرکز جامع خیریه دیالیز امام علی(ع) شهرستان قدس زیر نظر انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان پس از مدتی تعطیلی با حضور فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی و دیگر مسئولین شهرستان مجدد مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این مرکز با ۱۴ تخت و سه شیفت کاری اقدام به دیالیز بیماران کلیوی می‌کند.

رضایت اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در ورامین

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین گفت: خانواده مرحوم «امیدعلی شیروانی» که دچار مرگ مغزی شده بود در اقدامی خداپسندانه، به اهدای اعضای بدن وی رضایت دادند، با هماهنگی به عمل آمده با بیمارستان‌ مرجع و با هماهنگی دانشگاه شهید بهشتی، مراحل قانونی اهدای اعضا مرحوم انجام می‌شود.

انتصاب سرپرست فرمانداری فیروزکوه

استاندار تهران طی حکمی «ابوالقاسم مهری» را که سابقه فرمانداری شهرستان فیروزکوه را در کارنامه کاری خود دارد بار دیگر به این سمت منصوب کرد.

 شکست تیم فوتسال شهید منصوری قرچک از گیتی پسند اصفهان

دیدار حساس تیم‌های فوتسال شهید منصوری قرچک و گیتی پسند اصفهان در بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتسال که در سالن ورزشی شهدای هفتم تیر این شهرستان برگزار شد، با نتیجه هفت بر چهار به نفع تیم گیتی پسند به پایان رسید.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد