تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 8:59
کد خبر : 74876

شناسایی ۷۳۵۵۰ انبار در استان مرکزی

شناسایی ۷۳۵۵۰ انبار در استان مرکزی

محمدجواد قربانیان روز چهارشنبه ۲۶ آذر در کمیسیون برنامه ریزی، هماهتگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در خصوص اهم اقدامات انجام شده پیرامون اجرای طرح سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالا در استان مرکزی اظهار کرد: سامانه جامع انبارها یک سامانه عملیاتی است که اطلاعات مکانی، مقدار، نمودار

محمدجواد قربانیان روز چهارشنبه ۲۶ آذر در کمیسیون برنامه ریزی، هماهتگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در خصوص اهم اقدامات انجام شده پیرامون اجرای طرح سامانه جامع انبارها و مراکز ذخیره سازی کالا در استان مرکزی اظهار کرد: سامانه جامع انبارها یک سامانه عملیاتی است که اطلاعات مکانی، مقدار، نمودار و نوع و مالکیت کالا را مشخص می‌کند تا نسبت به شناسایی و نظارت بر موجودی انبار به صورت هویت مشخص اقدام شود.

وی‌ افزود: ساماندهی هزینه فعالان تجاری، کاهش هزینه های توزیع و انبارداری کالا، ایجاد شفافیت اقتصادی، توسعه زنجیره، اسناد لجستیک و کنترل بازرسی و … از اهم اهداف این طرح است.

قربانیان اضافه کرد: از ابتدای شهریور تاکنون و با توجه به ملزم شدن تمامی واحدهای ثبت شده در سامانه به ثبت “رسید و حواله” در سامانه استان، تعداد ۷۸ هزار و ۱۵۸ رسید و ۳۵۳ هزارو ۴۶۸ حواله ثبت شده و در راستای عملیاتی شدن موضوع ثبت رسید و حواله، موضوع درج اطلاعات کالاهای اولویت دار و متوسط واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان و شرکت های پخش از طریق واحدهای ذیربط در مبدا در سامانه ثبت و واحدهای پایین دستی ملزم به ثبت اطلاعات موجودی کالاهای خود هستند.

وی ادامه داد: ۲۸۵ بازرسی در راستای اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هشت ماه گذشته صورت گرفته که ۵۰ مورد مربوط به روغن خوراکی، ۶۵ بازرسی مربوط به برنج، ۶۰ بازرسی سیگار، ۵۵ بازرسی لاستیک، ۴۰ بازرسی مربوط به چای و ۱۰ بازرسی از ذرت دامی بوده است.

قربانیان ادامه داد: در این مدت ۱۹ پرونده نیز در راستای ماده ۴ تبصره ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان مرکزی به ارزش ۱۹۶ میلیارد و ۸۱۴ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۲۰۰ ریال تشکیل شده است.

کشف ۵ میلیاری  کالای قاچاق در استان مرکزی طی ۲۲ روز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: از یکم آذرماه تا ۲۲ همان‌ماه در سال جاری حدود پنج میلیارد تومان کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی و موادخوراکی و سوخت کشف شده است.

محمدعقیل سلگی اظهار کرد: میزان مواد خوراکی کشف شده بالغ بر ۷۰ هزار و ۳۸۴ بسته شامل کمپوت آناناس و پودر کاپوچینو و کرم خوراکی بوده است، همچنین دو مورد سرقت احشام شامل ۱۳۵ راس گوسفند در ساوه و سه راس در کمیجان کشف شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی با بیان اینکه با توجه به تغییر رویکرد مداوم قاچاقچیان، می‌طلبد که رویکرد مبارزه با این معضل نیز تغییر کند، گفت: در حال حاضر دو طرح در راستای مقابله با این مهم در حال اجراست که یک طرح به طور سراسری در قالب مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا می شود و یک طرح تحت عنوان “ظفر” در شهرستان شازند در حال اجراست که در ۴۸ ساعت گذشته دستاوردهای خوبی داشته است‌.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد