تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 بهمن 1398 - 13:35
کد خبر : 72227

هشدار پلیس راه خوزستان به خودروهای حامل قاچاق کالا

هشدار پلیس راه خوزستان به خودروهای حامل قاچاق کالا

سرهنگ رضا دولتشاهی روز پنجشنبه در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مبدا این خودروها معمولا شهرهای بندری دیلم، گناوه، هندیجان و یا ماهشهر می باشد که حتی با عبور از خوزستان به استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و … می‌روند. وی با اشاره به اینکه برداشتن پلاک این خودروها پدیده‌ای است که درحال فراگیری

سرهنگ رضا دولتشاهی روز پنجشنبه در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مبدا این خودروها معمولا شهرهای بندری دیلم، گناوه، هندیجان و یا ماهشهر می باشد که حتی با عبور از خوزستان به استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و … می‌روند.

وی با اشاره به اینکه برداشتن پلاک این خودروها پدیده‌ای است که درحال فراگیری است، گفت: این خودروها که با سرعت بسیار بالا و غیر مجاز در جاده‌های استان تردد می‌کنند برای دیگر خودروهای در مسیر خطرساز هستند.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: این‌گونه خودروها اگر قرار باشد نسبت به هشدار ایست پلیس‌راه توجه نکنند برابر قانون شدیدترین برخوردها را  در برابر آنها اعمال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای شوتی باید در مبدا که همان شهرهای بندری هستند ساماندهی شوند، گفت: در صورت توقیف چنین خودروهای حادثه ساز از سوی پلیس، علاوه بر اعمال جریمه‌های سنگین، راننده و همچنین خودرو به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: خودروهای شوتی خودروهایی هستند که عموما کالاهای قاچاق را با خود حمل می‌کنند و با سرعت‌های بالا اکثرا در شهرهای مرزی تردد می‌کنند.

پیش از این نیز سردار ایوب سلیمانی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور از برنامه ریزی ناجا برای برخورد با خودروهای شوتی(خودروهای تندرو حامل کالای ملوانی قاچاق) خبر داده بود.

خودروهای شوتی با سرعت‌های غیرمجاز بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند که گاهی تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. یکی از علل سرعت بالای خودروهای شوتی شناسایی نشدن و فرار از دست پلیس است. همچنین این خودروها گاهی پلاک خود را نیز مخدوش می‌کنند.

برخی از این خودروها دارای تعلیق تغییریافته و موتورهای تقویت‌شده هستند. همچنین گاهی در خودروهای شوتی کاتالیزور اگزوز حذف شده‌است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد