تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 - 9:52
کد خبر : 72152

کشف ۶۵۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

کشف ۶۵۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۵۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات‌های ۱۰ ماهه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۴۸ درصدی داشته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس فرمانده انتظامی استان از کشف ۶۵۱ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات‌های ۱۰ ماهه نخست امسال در این استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۴۸ درصدی داشته است. 

 سردار”حسن مفخمی شهرستانی” از قاچاق به عنوان پدیه ای شوم و مخرب بر پیکره اقتصادی ملی کشور یاد کرد و بیان داشت:‌ قاچاق کالا در بسیاری از موارد با ایجاد و تشدید رویه های اقتصادی، مغایر با اقتصاد مقاومتی است و مبارزه با آن به عنوان یکی از شیوه ها و ابزارهای اصلاح نقاط ضعف اقتصادی در راس برنامه های عملیاتی پلیس است.

 وی با تاکید بر ضرورت عزم همگانی در حمایت از رونق تولید ادامه داد: هر چند که نیروی انتظامی حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال صحیح و قانونی را وظیفه خود می داند، ولی نکته حائز اهمیت آن است که مبارزه با جرایم اقتصادی نیازمند همگرایی نهادهای متولی و عزم ملی است.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به دستاوردهای عملیاتی پلیس استان مرکزی در ۱۰ماهه نخست سال جاری در این استان اشاره داشت و گفت: در این بازه زمانی میزان کشفیات کالای قاچاق در استان در حدود ۶۵۱ میلیارد ریال بوده و این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

 سردار مفخمی شهرستانی ادامه داد: طی این عملیات ها ۶۵۲ نفر قاچاقچی کالا دستگیر شدند و تعداد ۴۵۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه از آنان توقیف شد.

 این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی تصریح کرد:‌ از تعداد ۷۷۹ پرونده تشکیل شده در خصوص قاچاق کالا، ارزش ریالی ۶۹ پرونده بالای یک میلیارد ریال و ۳۲۲ پرونده ارزش بالای ۱۰۰ میلیونی داشته است.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان تداوم طرح‌های عملیاتی ویژه پلیس در مبارزه با قاچاقچیان کالا به ویژه تشدید طرح های عملیاتی برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک افراد در زمینه‌های اقتصادی، موضوع را برای بررسی تخصصی از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد