تاریخ انتشار : یکشنبه 6 بهمن 1398 - 20:44
کد خبر : 72017

فرایند جدید صدور کارت بازرگانی، راهکار مقابله با تخلفات

فرایند جدید صدور کارت بازرگانی، راهکار مقابله با تخلفات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به افتتاح سامانه یکپارجه اعتبارسنجی و فرآیند جدید صدور کارت بازرگانی گفت: ۲ سال پیگیر این توافقنامه بودیم که امروز به سرانجام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به افتتاح سامانه یکپارجه اعتبارسنجی و فرآیند جدید صدور کارت بازرگانی گفت: ۲ سال پیگیر این توافقنامه بودیم که امروز به سرانجام رسید.

او افزود:  در فرایند قبلی صدور کارت بازرگانی به واسطه زمان بر بودن و سنتی بودن قوانین شخص به صورت کامل احراز صلاحیت نمی‌شد، اما در سامانه اعتبارسنجی ، استعلامات سریع انجام می شود ، تسریع را در روند کار شاهد خواهیم بود و در نهایت کارت بازرگانی به دست افراد واجد شرایط می رسد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این سامانه یکپارچه بیش از ۹۵ درصد صحت فرایندها تایید می شود، سرعت کار بالا می رود دقت  سیستمی افزایش یافته و  فرایندها شفاف می شود.

دهقانی نیا با اشاره به مشارکت وزارت صمت ، اتاق بازرگانی ایران در اجرای این فرایند گفت: هر بخشی مسئولیت خود را در قالب این سامانه یکپارچه انجام می دهد و تمامی اقدامات شفاف و قابل پیگیری در سامانه است.

در ادامه برنامه حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق ایران در خصوص مفاسد انجام گرفته با کارت های بازرگانی گفت: در گذشته داشتن دفتر تجاری و سواد برای اخذ کارت بازرگانی مطرح نبود و قوانین برای دریافت کارت بازرگانی برای هر شخصی سهل بود که این امکان سوءاستفاده را بیشتر می‌کرد اما چند سالی است که شرایط صدور کارت بازرگانی اصلاح شده و دیگر شاهد مفاسد آنچنانی در این حوزه نیستیم.

او افزود: در حال حاضر کسی که اقدام به خرید کارت می‌کند باید سواد و دفتر تجاری داشته باشد همچنین در سال‌های اول محدودیت خرید خواهد داشت و مالیات علی الحساب در ابتدای فرایند صدور کارت اخذ می‌شود که فرار مالیاتی را به صفر می‌رساند.

سلاح ورزی بیان کرد: قبلا بعد از بارگذاری مدارک به اتاق ارجاع می‌شد و بعد از راستی آزمایی کارت صادر می‌شد، اما در مرحله جدیدسامانه صدور کارت برای رصد بهتر فرایند به صورت یکپارچه شده است.

او ادامه داد: متقاضیان صدور و تمدید کارت بازرگانی با مراجعه به سامانه صدور کارت درخواست کارت می‌کنند که بعد از استعلامات کارت جدید صادر می‌شود که با اصلاحات جدید شاهد کاهش تخلفات و فساد خواهیم بود.

سلاح ورزی گفت: سرعت پاسخ به استعلامات در بهبود فضای کسب و کار تاثیر گذار خواهد بود و تجمیع کل فرایند‌ها نیز تاثیر قابل توجهی در تسهیل و بهبود فعالیت‌های تجاری خواهد داشت.

در حال تکمیل…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد