تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 - 13:08
کد خبر : 71502

جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در نمایشگاه همدان

جلوگیری از عرضه کالای قاچاق در نمایشگاه همدان

حبیب مومیوند  روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت گلایه مندی هایی درباره عرضه کالای قاچاق، بی کیفیت و غیر استاندارد در نمایشگاه  بین المللی داشتند. وی اضافه کرد: در

حبیب مومیوند  روز شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت گلایه مندی هایی درباره عرضه کالای قاچاق، بی کیفیت و غیر استاندارد در نمایشگاه  بین المللی داشتند.

وی اضافه کرد: در جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف موضوع عرضه کالای قاچاق و بی کیفیت در نمایشگاه بین المللی بررسی، ساماندهی و مقرر شد نمایندگان دستگاه ها مختلف حضور داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان اظهار داشت: به منظور تشریح مباحث مربوط با قاچاق کالا و ارز و راه های مبارزه با این پدیده، در شهرستان ها نشست هایی با حضور اقشار تاثیرگذار، اساتید، دانشجویان دهیاران و اندیشه ورزان برگزار شد. 

مومیوند خاطرنشان کرد: کارگروهی در سنندج با هدف مبارزه با قاچاق سوخت تشکیل شد که شماری از مدیران استان همدان نیز در این جلسه حضور یافتند که هدف آن کاهش مصرف و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی بود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از قاچاق سوخت اقدام به شناسایی تراکتورهای مستعمل و پلاک گذاری آن کرده است تا از قاچاق سوخت تراکتورهایی که مصرفی ندارند جلوگیری شود.

تولید فیلم سینمایی کالای قاچاق در همدان

مدیرکل کل صدا و سیما مرکز همدان نیز در این جلسه گفت: فیلم نامه سینمایی درباره قاچاق کالا آماده شده است که در این باره نیازمند حمایت مالی و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای ساخت این فیلم هستیم.

مهدی دهقان نیری افزود: این فیلم نامه مربوط به دختری است که قلب پدرش با مشکل مواجه می شود و این پدر تنها متخصص دستگاه یک کارخانه است که این دستگاه توسط فردی که درصدد وارد کردن کالای قاچاق است خراب می شود.

وی اضافه کرد: اتفاق ها و رویدادهای خوبی در ادامه این فیلم سینمایی رخ می دهد که در آن به نقش مخرب کالای قاچاق، خدمات پلیس و کار مبارک و حسنه اهدای عضو پرداخته شده است.

مدیرکل کل صدا و سیما مرکز همدان به بیان فعالیت های صورت گرفته در ۱۰ ماهه گذشته پرداخت و گفت: یک هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه با عنوان «یک ایران»، «۶۲۶»، «رفتیم»، «پرسمان»، «موج مهربانی»، «دریچه»، «جهان سلام» و «نیم روز» در بخش صدا پخش شده است.

دهقان نیری اضافه کرد: همچنین در حوزه سیما ۶۱۶ دقیقه برنامه با عناوین «همدان توسعه»، «اینجا بن بست نیست»، «چُرتکه»، «شبانه» و «صبح ما» با محوریت قاچاق کالا تولید و پخش شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ دقیقه گزارش خبری پخش  شده اظهار داشت: مبانی طرح شده در این برنامه ها، فرهنگ کار و کارآفرینی، شفاف سازی روند تولید برای مردم، مشکلات عرضه و عرضه کننده، ضرورت ایجاد صنایع بسته بندی، شیوه جلب رضایت مصرف کننده، بازاریابی و بازارسازی، شبکه توزیع، اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه، تلاش برای ترویج مصرف کالای ایرانی، تلاش برای افزایش کیفیت و اخلاق در تولید بوده است.

دهقان نیری افزود: بخش جدیدی تیز در حال تهیه است که در آن منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه قاچاق کالا و ارز در قالب کلیپ های یک و نیم دقیقه ای تهیه شده و علاوه بر صدا و سیمای مرکز همدان در فضای مجازی نیز بازنشر می شود.

وانت بارها از اول بهمن ملزم به دریافت بارنامه هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همدان نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح ساماندهی وانت بارها قرار بود از پنجم دی ماه اجرایی و رانندگان این وسایط نقلیه مکلف به دریافت بارنامه برای جابجایی کالا شوند.

مصطفی پناهنده افزود: این طرح در زمان یاد شده اجرایی نشد اما از اول بهمن ماه طرح ساماندهی وانت بارها عملیاتی شده و از این زمان به بعد سوخت بر اساس بارنامه و میزان پیمایش به راننده اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه پلیس از ابتدای بهمن امسال با رانندگان بدون بارنامه برخورد می کند اضافه کرد: با توجه به اینکه در صورت دریافت بارنامه، مبدا، مقصد و نوع کالا مشخص می شود امکان جابجایی کالای قاچاق تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

پناهنده گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۴ دستگاه وانت بار برای دریافت کارت هوشمند مراجعه و ثبت نام کردند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد