تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1398 - 11:10
کد خبر : 70326

قاچاق کالا و ارز را چگونه کنترل کنیم؟

قاچاق کالا و ارز را چگونه کنترل کنیم؟

حجت محمدی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خرم‌دره با اشاره به جایگاه خوب این شهرستان در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: باید با جدیت و همیت بیشتر، این روند تداوم داشته باشد. وی با بیان این‌که قاچاق کالا و ارز به تولید و

حجت محمدی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خرم‌دره با اشاره به جایگاه خوب این شهرستان در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: باید با جدیت و همیت بیشتر، این روند تداوم داشته باشد.

وی با بیان این‌که قاچاق کالا و ارز به تولید و اقتصاد کشور ضربه می‌زند، تاکید کرد: حمایت از تولید و اشتغال و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل از راهکارهای مهم مبارزه با قاجاق کالا و ارز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و سیاست‌های اتخاذ شده در کشور در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاکید کرد: از جمله مسائلی که می‌تواند تولید، اشتغال و اقتصاد یک کشور را تحت تاثیر قرار دهد، مسئله قاچاق کالا و ارز است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید و حمایت از بحث اشتغال و کالای تولید داخل، تکیه بر امکانات و داشته‌های موجود کشور، مهم‌ترین راه مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز است‌.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی مردم از مضرات استفاده از کالای قاچاق، تصریح کرد: اگر مردم ما از مضرات خرید کالای قاچاق آگاهی داشته باشند و بدانند با خرید هر کالای قاچاق، مانعی بر سر راه تولید و اشتغال در کشور ایجاد می‌شود، قطعا در خرید این‌گونه کالاها تجدیدنظر خواهند کرد؛ پس باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

این مسئول، حمایت از تولیدات داخلی را مهم‌ترین راهکار برای مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: توجه به تولیدات داخلی رونق اقتصادی کشور را در پی داشته و از ناهنجاری‌های مربوط به بیکاری نیز جلوگیری می‌کند. هر چند باید کیفیت تولیدات داخلی نیز مدنظر تولیدکنندگان قرار گیرد تا افراد به استفاده از کالای داخلی رغبت پیدا کنند.

وی با تاکید بر این‌که باید در سطح کشور برنامه جامع و کاملی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشته باشد، تصریح کرد: تا زمانی‌که این برنامه وجود نداشته باشد، برخوردهای سلیقه‌ای موجب ایجاد ناهماهنگی در امر مبارزه خواهد شد. همچنین در امر مبارزه باید برخورد اساسی قاطع با متخلفان صورت گیرد، مشروط بر اینکه کالاهای مورد نیاز در داخل تولید شود.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که قاچاق کالا موجب خروج غیرقانونی منابع مالی از کشور می‌شود، یادآور شد: تشویق سرمایه‌گذاران داخلی و تبلیغ کالاهای باکیفیت تولید شده از سوی آن‌ها نیز راهکاری موثر در مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود.

محمدی به خرید گندم کشاورزان توسط سیلوی شرکت مینوی خرم‌دره نیز اشاره کرد و ادامه داد: در خرید گندم مازاد کشاورزان شهرستان در سال‌جاری، امسال بیش از ۱۷ هزار تن گندم توسط سیلوی شرکت مینو خریداری شد و در همین راستا نیز کنترل لازم برای جلوگیری از خروج گندم از شهرستان و استان انجام گرفت.

در ادامه این جلسه، فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌دره نیز با بیان این‌که با نظارت، کنترل و اشرافیت عوامل نیروی انتظامی، قاچاق اجناس در این شهرستان به حداقل رسیده است، گفت: ۶۲۰۰ مورد کشفیات نیروی انتظامی در ۹ ماهه گذشته بوده است.

محرم‌علی قاسم‌خانی ادامه داد: این کشفیات شامل ۲۰۰ راس دام قاچاق، ۲۵۰۰ لیتر سوخت نفت‌گاز و لوازم خانگی به ارزش ۵۲۵ میلیون تومان بوده است که در این رابطه پرونده تشکیل و موضوع برای رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شده است.  

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد