تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398 - 10:48
کد خبر : 70158

قاچاق کالا تلاش دولت برای رونق تولید را خنثی می‌کند

قاچاق کالا تلاش دولت برای رونق تولید را خنثی می‌کند

حبیب مومیوند روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی قاچاق کالا و ارز و آثار و تبعات آن اظهار داشت: دولت با تشکیل ستاد رفع موانع تولید برای بازگشت صنایع و واحدهای تعطیل به چرخه فعالیت تلاش های بسیاری می کند اما قاچاق کالا این راه را سد کرده است.  وی خاطرنشان کرد: ورود کالای خارجی بدون

حبیب مومیوند روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی قاچاق کالا و ارز و آثار و تبعات آن اظهار داشت: دولت با تشکیل ستاد رفع موانع تولید برای بازگشت صنایع و واحدهای تعطیل به چرخه فعالیت تلاش های بسیاری می کند اما قاچاق کالا این راه را سد کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: ورود کالای خارجی بدون عوارض و تعرفه های گمرکی ضربه بزرگی به بخش تولید و صنعت وارد می کند و مبارزه با این پدیده باید به گفتمانی مشترک بین اقشار مختلف جامعه تبدیل شود. 

مومیوند گفت: قاچاق کالا باید مانند قاچاق مواد مخدر بدنامی به دنبال داشته باشد تا مردم با دید کاسب های زرنگ به این دسته از قاچاقچیان نگاه نکنند و این نیازمند کار فرهنگی است. 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان تاکید کرد: با خرید هر کالای خارجی یک کارگر ایرانی از کار بیکار می شود و آگاهی بخشی این موضع به مردم وظیقه دانشگاهیان، نخبگان علمی، ائمه جمعه و جماعات و انجمن های هنری و ادبی است که در بین لایه های جامعه نفوذ دارند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان آبان امسال ۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان همدان کشف شد، گفت: رشد ۱۶ درصدی این کشفیات نسبت به پارسال نشان از گسترش این پدیده شوم دارد.

مومیوند یادآوری کرد: ایران با ۱۶ کشور مرز مشترک دارد و این گستره مرزی کار کنترل و محدود کردن قاچاق را با دشواری های بسیار مواجه می کند و بهترین راه ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی است. 

در این نشست مقرر شد مسابقه عکاسی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا بین عکاسان استان برگزار شود و دیگر انجمن های هنری و ادبی همدان نیز طرح های ابتکاری و خلاقانه با موضوع یاد شده را به دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری اعلام کنند. 

همچنین در این نشست تخصصی مقرر شد از رسانه هایی که در زمینه یاد شده قلم زده و محتوای غنی تهیه کنند، حمایت ویژه صورت گیرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد