تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 - 9:52
کد خبر : 69690

جریمه ۳۰ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ قاچاق کالا و ارز؛ رکورددار پرونده‌های تعزیراتی

جریمه ۳۰ میلیاردی متخلفان کالا در خراسان‌جنوبی/ قاچاق کالا و ارز؛ رکورددار پرونده‌های تعزیراتی

محمدحسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی هشت ماه امسال سه هزار و ۲۹۷ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است. وی با بیان اینکه که از این تعداد پرونده به سه

محمدحسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی هشت ماه امسال سه هزار و ۲۹۷ پرونده در بخش‌های کالا و خدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه که از این تعداد پرونده به سه هزار و ۳۰۰ پرونده رسیدگی شده، بیان داشت: متخلفان پرونده‌های  تعزیراتی استان محکوم به پرداخت ۳۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان جریمه شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به تشریح پرونده‌های وارده و مختومه در تعزیرات حکومتی استان خراسان‌جنوبی پرداخت و تبیین کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۸ پرونده در بخش کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد ۸۲۶ پرونده مختومه و بالغ بر ۵۲۲ میلیون و ۲۲۸ هزار تومان جریمه برای محکومین صادر شده است.

اشرفی اعلام کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز دو هزار و ۱۷۶ پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده که از این تعداد تاکنون دو هزار و ۱۸۶ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۳۰ میلیارد و ۶۸ میلیون و ۹۹ هزار تومان جریمه محکوم شدند.

وی از تشکیل ۲۸۳ پرونده در بخش بهداشت و درمان طی این مدت خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۸۸ پرونده مختومه و متخلفین به پرداخت ۷۹ میلیون و ۹۳۴ هزازر تومان جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب را از مهم‌ترین تخلفات بخش کالا و خدمات عنوان و مطرح کرد: خرید، فروش، حمل و نگهداری کالای قاچاق، ورود و خروج کالا از مسیرغیرمجاز و بدون تشریفات گمرکی و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی و حمل کالای قاچاق را از بیشترین تخلفات بخش قاچاق کالا و ارز ذکر کرد.

اشرفی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های تخلف مربوط به قاچاق کالا و ارز است، تشریح کرد:  قاچاق سوخت (نفت سفید و نفت گاز) با یک هزار و ۶۰۸ پرونده، قاچاق البسه با ۱۹۴ پرونده، قاچاق پارچه با ۹۹ پرونده و قاچاق سیگار با ۸۹ پرونده بیشترین فراوانی تخلفات وارده در حوزه قاچاق کالا بر حسب نوع کالا را تشیکل داده است.

وی مطرح کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موضوع ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن، عرضه و فروش مواد خوردنی که فاقد مجوز ورود یا فاقد پروانه ساخت معتبر از وزارت می‌باشند توسط شرکت‌های پخش و عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی ازسوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در محل فعالیت بیشترین فراوانی پرونده‌های بخش بهداشت، دارو و درمان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۲۲۰ اکیپ گشت سیار و ثابت طی این مدت اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۷۱۸ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی استان انجام شده که در این گشت‌های بازرسی  به ۱۸۵ واحد تذکر و ۱۹۹ واحد صنفی پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت دو میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۹۶۳ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد