انتشار فراخوان پنجمین دوره جایزه فیروزه/ ارسال آثار تا ۳۰ آذرماه
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، فراخوان ارسال آثار به پنجمین دوره جایزه فیروزه در چهار بخش «اسباببازی و عروسک»، «هدایای فرهنگی»، «نوشتافزار» و «استارتاپهای فرهنگی»، منتشر شد. علی فریدونی، مدیرکل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی و دبیر پنجمین دوره جایزه فیروزه بیان کرد:
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، فراخوان ارسال آثار به پنجمین دوره جایزه فیروزه در چهار بخش «اسباببازی و عروسک»، «هدایای فرهنگی»، «نوشتافزار» و «استارتاپهای فرهنگی»، منتشر شد.
علی فریدونی، مدیرکل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی و دبیر پنجمین دوره جایزه فیروزه بیان کرد: در راستای رونق تولید کالای فرهنگی داخلی و حمایت و تشویق ایدههای نو، دبیرخانه پنجمین دوره جایزه فیروزه از طراحان، ایدهپردازان و تولیدکنندگان اسباببازی و عروسک، نوشتافزار و هدایای فرهنگی دعوت میکند آثار خود را تا ۳۰ آذر ۹۸ ارسال و در سامانه اطلاعات به نشانی www.JayezehFiroozeh.ir ثبت کنند.
وی ادامه داد: اختتامیه پنجمین جایزه فیروزه، ۲۹ دی ۱۳۹۸ در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه آثار منتخب و وارد شده به جایزه نیز در فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفتوگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر در روزهای ۲۶ تا ۲۹ دی برگزار میشود.
فریدونی با اشاره به مخاطبان اصلی جایزه فیروزه گفت: جامعه هدف این جایزه خانواده، کودکان و فعالان حوزه فرهنگ هستند. دبیرخانه جایزه فیروزه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور، و تاکید بر تولید ملی، توجه ویژه به تولیدکنندگان داخلی و ضرورت حمایت از کالای ایرانی و نیز توجه به مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در کالاهای مصرفی را در دستور کار قرار دادهاند. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند. صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمیشود، بلکه بهکارگیری درست ارزشها و مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در اولویت است.
بر اساس این گزارش، علاقهمندان برای آگاهی بیشتر در مورد شرایط و چگونگی ثبتنام میتوانند به پایگاه خبری دبیرخانه جایزه فیروزه به نشانی Jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir مراجعه کنند و در صورت نیاز با تلفن دبیرخانه به شماره ۰۲۱۸۸۳۱۸۶۵۵ تماس بگیرند.
بخشهای رقابتی جایزه فیروزه:
ـ اسباببازی و عروسک
بازی، اسباببازی و عروسک بهعنوان نمادی فرهنگی، کارکردی آموزشی، سرگرمی و ارزشی دارد که بر شکلگیری نسل جوان که سازنده جامعه آینده هستند تاثیر دارد. از اینرو جایزه فیروزه، توجه ویژه به مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در طراحی و تولید این آثار دارد. آثاری که در این گروه به دبیرخانه ارسال خواهد شد باید تولید داخلی باشند و تاکید ویژه بر مولفه های فرهنگی ایرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا تولید داخلی ملاک قیاس برای این جایزه محسوب نمیشود، بلکه بهکارگیری درست ارزشها و مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در اولویت است.
ـ نوشتافزار و لوازمالتحریر
این گروه ابزارهایی هستند که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. این ابزارها دارای وجه رسانهای بوده و معمولا حاوی تصاویر، نقوش و نمادهایی هستند که علاوه بر جنبه زیباییشناختی آن، دارای پیامها و معناهای ارزشی و فرهنگی هم میباشند. بهکارگیری درست تصاویر و پیامهای حاوی مولفههای فرهنگی ایرانی اسلامی در اولویت است.
ـ هدایای فرهنگی
کالاهایی قابل عرضه و دارای قیمت، محتوا و معناست. این کالاها در بازار موجود هستند و خرید و فروش میشوند. کالاهای فرهنگی لزوما دارای محتواست، یعنی شامل مولفههایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آیین های ایرانی اسلامی است که ریشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی است. این کالاها دارای اصالت هستند، یعنی هریک از مولفههای فرهنگی ارائه شده در کالا باید به صحت و درستی ارائه شوند، چراکه این کالاها مروج مولفههای فرهنگی هستند و رسالت آنها علاوه بر ترویج این مولفهها، حفاظت از صحت و درستی آنها در ترویج است.
ـ استارتاپها و ایدههای نو
در جهت تجاریسازی کالاهای فرهنگی، در این جایزه، برای بالا بردن کیفیت طراحی محصولات و خلق ایدههای نو بر مبنای گنجینه ارزشهای فرهنگی ایرانی اسلامی، از ایدههای نو و خلاق جهت ورود به بازار استقبال میشود و این ایدهها در دو بخش بالغ و آغازین مورد ارزیابی و حمایت و معرفی قرار خواهند گرفت. هدف از این بخش در جایزه فیروزه، خلاقیت در ارائه کالا به بازار مصرف، شیوههای نو در بازارپردازی و رصد نیاز مشتری، بالا بردن قدرت رقابتی در جهت صدور کالای ساخت داخل و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی به واسطه عرضه کالاهای بومی با ارزشهای ملی است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰