تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 - 8:30
کد خبر : 67727

استان مرکزی ذخیره‌ای خوبی از اقلام اساسی دارد/برخورد جدی با احتکار و اختفا

استان مرکزی ذخیره‌ای خوبی از اقلام اساسی دارد/برخورد جدی با احتکار و اختفا

سعید فرخی در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: بعد از اجرای مصوبه سران قوا و تاکید مسئولان نظام مبنی بر تعدیل در قیمت بنزین از اولین ساعات ۲۴ آبانماه، در اولین فرصت ستاد تنظیم بازار استان تشکیل شد و همزمان با آن نیز در تمام شهرستان‌ها ستاد تشکیل شده است. وی تصریح

سعید فرخی در جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: بعد از اجرای مصوبه سران قوا و تاکید مسئولان نظام مبنی بر تعدیل در قیمت بنزین از اولین ساعات ۲۴ آبانماه، در اولین فرصت ستاد تنظیم بازار استان تشکیل شد و همزمان با آن نیز در تمام شهرستان‌ها ستاد تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: براساس نقطه نظرات کارشناسی، این تعدیل قیمت بنزین نباید تاثیری در ارائه خدمات و قیمت اقلام داشته باشد، با این حال در حال بررسی شرایط و جمع‌بندی هستیم و به هیچ‌عنوان افزایش قیمت کالاها و خدمات را نمی‌پذیریم.

فرخی با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده‌ به تمام فروشندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت و تشکیل تیم مشترک برای بررسی بازار توسط دستگاه‌های مسئول همچون اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صمت برای ممانعت از افزایش خودسرانه قیمت‌ها افزود: در خصوص قیمت اقلام، تحلیل کارشناسی انجام می‌شود، اگر برای اقلام مرتبط با بنزین افزایش قیمت لازم باشد، میزان و درصد افزایش به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد، اما در محصولات کشاورزی و دامی نباید افزایش قیمتی صورت گیرد و مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اطلاع دهند تا از این برهه نیز عبور کنیم.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه عرضه مستقیم و مداوم محصولات باید برای مردم انجام گیرد و قطعا احتکار و اختفا قابل قبول نیست، گفت: با توجه به ذخیره مناسبی که از کالاهای اساسی در استان مرکزی انجام شده است، نگرانی در عرضه اقلام طی چندماه آینده وجود ندارد، اما به هرحال در حوزه عرضه دقت و نظارت بیشتری لازم است و با اختفا و احتکار با جدیت برخورد می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تاکید بر اینکه با تهمیدات انجام شده در استان هیچ‌ افزایش قیمتی نخواهیم داشت، گفت: در راستای رفع نواقص احتمالی طرح و مسائلی همچون سهمیه سرویس مدارس، آژانس و وانت‌بارها، اتحادیه‌ها مشکلات را منتقل کنند تا برای اتخاذ تصمیمات لازم اقدام ‌شود.

محمدرضا حاجی‌پور تصریح کرد: به جهت نظارت و رصد لحظه‌ای بازار و استقرار تیم کارشناسی و بازرسی در شهرستان‌ها، همکاری بین اتاق اصناف و سازمان تعزیرات انجام شده است تا شاهد کمترین سوءاستفاده در این شرایط باشیم. اصناف و تعزیرات در مراکز اصلی شهر مستقر و گشت‌های مشترکی در این راستا خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طی روزهای جاری هفته‌ای سه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی تشکیل می‌شود تا این تصمیم سران قوا به درستی اجرایی و کمترین چالش و تنش را به دنبال داشته باشد. سامانه ۱۲۴ سازمان صمت، سامانه ۱۳۵ تعزیرات و شماره تماس ۳۸۲۰ اتاق اصناف نیز امکان اخذ شکایات شهروندان و مردم را فراهم کرده است و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام می‌شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد