تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 15:06
کد خبر : 67448

کشف کارگاه تولید واشر تقلبی خودرو در پردیس/ ضبط ۳۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

کشف کارگاه تولید واشر تقلبی خودرو در پردیس/ ضبط ۳۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از پردیس، قاسم صفری امروز طی نشستی خبری که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: مبارزه با کالای قاچاق در راستای اجرای طرح ساماندهی و شناسایی واحدهایی که اقدام به نگهداری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از پردیس، قاسم صفری امروز طی نشستی خبری که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: مبارزه با کالای قاچاق در راستای اجرای طرح ساماندهی و شناسایی واحدهایی که اقدام به نگهداری کالا می‌کنند، در شهرستان پردیس آغاز و برخورد با افرادی که اقدام به احتکار و عرضه خارج از شبکه می‌کنند، صورت می‌گیرد.

وی گفت: مسوولان واحدهای صنفی با مراجعه به سامانه جامع انبارها، مشخصات واحد خود را برای ساماندهی انبارها و مراکز نگهداری کالا به این سامانه به نشانی www.nwms.ir  ارسال کنند.

صفری افزود: این طرح یکی از ماموریت های اصلی اداره صنعت شهرستان پردیس است و هدف از اجرای این طرح ساماندهی و شناسایی تمامی واحدهای اقتصادی به استثناء واحدهای خرده‌فروشی است.

صفری بیان کرد: در این طرح با شناسایی انبارها و مراکز نگهداری کالا از تخلفاتی مانند قاچاق کالا، احتکار و عرضه خارج از شبکه جلوگیری می‌شود و نگهداری کالا با این سامانه راه های سوء استفاده را مسدود و در صورت مشاهده طبق قانون با این واحدها برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس اضافه کرد: در این طرح مسوولان واحدهای مختلف با مراجعه، ثبت مشخصات خود، بازرسان این اداره جهت تایید نهایی به واحد مراجعه میکنند.

وی تاکید کرد: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی جهت صدور ابلاغیه ثبت نام در این سامانه به صورت روزانه به واحدهایی که دارای انبار و انبارک هستند مراجعه میکنند.

صفری تصریح کرد: پس از صدور ابلاغیه در صورت عدم مراجعه افراد در بازه زمانی یک هفته ای واحد اقتصادی برابر با فصل ششم دستورالعمل ساماندهی و پایش انبارها و مراکز نگهداری کالا به مراجع قضایی معرفی خواهند میشوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس افزود: تا به امروز تعداد ۸۰۰ واحد اقتصادی در این سامانه ثبت نام کردند که برابر با فصل ششم تعداد ۳ واحد اقتصادی به دلیل عدم اقدام به موقع در ثبت نام به مراجع قضایی مراجعه معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه واحدهایی که دارای انبار و انبارک هستند باید در اسرع وقت در این سامانه ثبت نام کنند، گفت: در بخش قاچاق کالا طی شش ماه گذشته اقدامات نظارتی خوبی انجام شده که برگزاری جلسات با اتحادیه های صنفی مربوطه، اطلاع رسانی، مکاتبات با شوراهای صنعتی، انجام بازرسی‌های نوبه ای، ابرگزاری گشت های مشترک و… انجام شده است.

صفری اضافه کرد: این گشت های مشترک به همراه پلیس آگاهی و امنیت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، پرسنل بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه های صفی، بازرسی فرمانداری و… انجام شده که جمعأ ۱۳۲ گشت مشترک طس ۶ ماه اخیر برگزار شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس افزود: اقلام کشف شده شامل انواع اقلام خوراکی، شکلات، آدامس، چیپس، نوشابه، انواع دخانیات، و… است که با افراد احتکار و یا فروشنده برخورد قانونی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در طرح برخورد با تولید کنندگان غیرمجاز و فاقد کردن طی ۶ ماه گذشته دو تولید کننده متخلف که اقدام یه تولید لوازم یدکی خودرو مانند لنت و واشر میکردند شناسایی و پرونده ای در این خصوص تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

صفری افزود: در پرونده ساخت لنت تقلبی تعداد ۴ هزار قطعه انواع لنت خودروها کشف شد که با ارزش ۴۹۰ میلیون ریالی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس ادامه داد: واحد تولید کننده واشر خودرو نیز که به صورت تقلبی اقدام به بسته بندی این واشر ها میکرده شناسایی و تعداد ۳۰۰ قطعه واشر کشف شد که ارزش ریالی کالای ظبط شده ۱۶۵ میلیون ریال بود.

وی اضافه کرد: در مجموع ارزش رسالی کالاهای ظبط شده طی ۶ ماه اخیر حدود ۳۳۰ میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق و تقلبی کشف و ضبط شد.

صفری تصریح کرد: در بخش آموزش این اداره تعداد ۷۷۰ نفر از کسبه آموزش دیدنده و در طرح بازرسی از ۷۳۴ واحد انبار، خرده فروشی در بخش های کشاورزی، معدن، صنعت و مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد