تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 12:04
کد خبر : 67430

گزارش ایسنا از دادگاه عامری و چند متهم اقتصادی دیگر

گزارش ایسنا از دادگاه عامری و چند متهم اقتصادی دیگر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در ابتدای جلسه قاضی موحد گفت امروز ۲۰ آبان ۱۳۹۸ شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب با حضور نماینده دادستان و متهمین و وکلای آن‌ها به صورت علنی _ رسانه‌ای جهت رسیدگی به اتهامات مهدی خرمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در ابتدای جلسه قاضی موحد گفت امروز ۲۰ آبان ۱۳۹۸ شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب با حضور نماینده دادستان و متهمین و وکلای آن‌ها به صورت علنی _ رسانه‌ای جهت رسیدگی به اتهامات مهدی خرمی پور، محمد خرمی پور، تیمور عامری، علیرضا عامری، مکی سلطان، محمد حسین زندیه، محمد حسین وکیلی، امید صابر خیابانی، محمد زندیه، سید حمیدرضا مصطفی، معصومه خرمی پور، منیره خرمی پور، شهرام تیموری، علی اصغر سلطانی گوهر، مجید شفیعی، بابک حسینی و کاظم نجف آبادی فراهانی به عنوان اشخاص حقیقی و شرکت های کشت و صنعت سبز سبحان، دلفین آبی و شرکت دکا تجارت آتی با رعایت تشریفات قانونی برگزار می‌شود.

سپس قاضی موحد رسمیت جلسه را اعلام کرد و نماینده دادستان به قرائت اتهامات متهمین پرداخت و گفت: به نمایندگی دادستان نظر به وجود بحران ارزی در سالهای ۹۶ و ۹۷ و همچنین سیاست گذاری غلط و نادرست در عرصه مدیریت بحران، در این سال‌ها فرصت سوء استفاده سودجویان فراهم گشت این پرونده مربوط به شبکه دریافت ارز دولتی موجب تلاطم بازار و خروج منابع ارزی از کشور می‌باشد، است. متهمین، متهم به مشارکت در اخلال ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارزی به صورت شبکه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار هستند.

شاه محمدی، نماینده دادستان اتهامات را چنین قرائت کرد:

* محمد خرمی پور متهم به مشارکت در اخلال ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و جعل مهر و جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول است.

* محمد حسین زندیه متهم به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار جعل مهر و جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول است.

* کاظم نجف آبادی متهم به مشارکت در اخلال ارزی و پولی از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار جعل مهر و جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول است.

* منیره و معصومه خرمی پور و شهرام تیموری متهم به معاونت در اخلال در نظام پولی و ارزی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار است.

* علی‌اصغر سلطانی متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق شبکه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول است.

* مجید شفیعی متهم به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق شبکه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار و ارتشاء است.

* شرکت‌های دلفین آبی، دکا تجارت آتی و کشت و صنعت سبز سبحان و آقای بابک حسینی متهم به معاونت در نظام پولی و ارزی کشور به صورت عمده و شبکه‌ای به مبلغ یک میلیون دلار و جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول هستند.

وی افزود: خانواده خرمی پور محمد مهدی ،معصومه ، منیره، تحت مدیریت مهدی خرمی پور برای فعالیت در عرصه واردات کالاهای اساسی اقدام به تاسیس شرکت دلفین آبی دکا تجارت آتی و کشت و صنعت سبز سبحان کردند و با استفاده از بحران ارزی به بهانه‌ واردات کالاهای اساسی مثل روغن خام در مجموع ۱۵۰ میلیون دلار کسب می نمایند که از طریق صرافی عامری تهیه می شوند و بعد اقدام به فروش در بازار آزاد می‌کند. مدیران این شرکت‌ها بعد از این اقدام از کشور متواری می‌شوند و تنها محمدحسین زندیه دستگیر می‌شود. این افراد با تهیه اسناد و جعل آنها اقدام به ثبت سفارش کالاهای اساسی می نمایند و شماره حساب‌ها به نام خود متهمین و محمد وکیلی می‌باشد.

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد