تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آبان 1398 - 17:20
کد خبر : 66910

دعوت از شرکت های دانش بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا

دعوت از شرکت های دانش بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه  گفت و گوی ۱۸:۳۰ با اشاره به طرح دعوت از شرکت های دانش بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا

دعوت از شرکت های دانش بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالابه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه  گفت و گوی ۱۸:۳۰ با اشاره به طرح دعوت از شرکت های دانش بنیان برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا تصریح کرد:  با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید،  ستاد مبارزه  با قاچاق در نظر دارد در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از توان شرکت های دانش بنیان استفاده کند.

وی افزود: بر این اساس در ۳ روز دهه اول آذرماه در گردهمایی فناوری های نوین،  توان و خلاقیت و ایده های شرکت های دانش بنیان با ۱۳ محور نظارت بر واردات، صادرات، ترانزیت، پایش مرز، حمل و نقل، یکسان سازی کدینگ کالاهای تولیدی و وارداتی، به نمایش گذاشته می شود و ستاد مبارزه با قاچاق در صورت توافق با این شرکت ها تفاهمنامه همکاری منعقد می کند.

دهقانی نیا اظهار کرد: هر کدام از شرکت ها که در این حوزه ها ایده ای دارند با مراجعه به سایت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و صندوق نو آوری می توانند برای شرکت در این همایش اعلام حضور کنند.

بیشتر بخوانید:استفاده از مشارکت عمومی برای احداث زیر ساخت برقی شهرک‌های صنعتی

وی در خصوص عزم و اراده اجرایی شدن این همکاری ها تصریح کرد: این گردهمایی به منظور ایجاد همکاری برگزار می شود و طی آن  تفاهمنامه های اولیه منعقد خواهد شد، همچنین با حمایت های ستاد،  محصولات در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق به کار گرفته می شود. اگر شرکت دانش بنیان بتواند خودش را ثابت کند و نیاز سازمان را با محصول خود تطبیق دهد، به طور قطع همکاری برای تولید محصول و بکارگیری آن انجام خواهد شد.

دهقانی نیا درباره ظرفیت های قانونی اجرای کار گفت: ما یک دستگاه هماهنگ کننده، ناظر و برنامه ریز هستیم که می خواهیم  با توجه به ظرفیت قانونی که داریم محصول تولید شده شرکت های دانش بنیان به کار گرفته شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: یک بستر فرصت ساز به وجود آمده است و اگر شرکت ها توان خود را نشان دهند همان جا تفاهمنامه امضا می شود و بعد از آنها حمایت خواهد شد.

در ادامه قاسمی کارشناس شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: ما ظرفیت فوق العاده در زمینه شرکت های دانش بنیان داریم  و سامانه هایی داریم که در حوزه های مشابه کار می کند،. باید دید حمایت های گفته شده چقدر عملی می شود.

وی با تاکید بر وجود اراده انجام کار ادامه داد: در همکاری فناورانه، طرف دریافت کننده باید ظرفیت پذیرش را داشته باشد . همچنین مسئله دوم ظرفیت قانونی است و باید دید چه میزان ظرفیت قانونی اجرای کار وجود دارد و چقدر می توانند همه اطلاعات  را هوشمند سازی و شفافسازی کنند.

قاسمی تاکید کرد: برای اجرای این کار،  شرکت ها باید شفاف شوند و ساز و کاری برای درک این فناوری وجود داشته باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد